![]() |
BTS i Bang Shi-Hyuk |
W ostatnim artykule wydanym przez Harvard Business School, prezes Big Hit Entertainment - Bang Si-hyuk podzielił się tym, jak światowa sensacja BTS odbiega od typowego systemu K-popowych idoli i ma więcej autonomii niż inne grupy.
Podczas wywiadu z autorami “Big Hit Entertainment and Blockbuster Band BTS: K-Pop Goes Global,” Bang powiedział, że ponowne negocjacje w sprawie nowych kontraktów - okres, kiedy narasta wiele konfliktów wśród artystów K-popowych - odbyły się bez interwencji prawników czy agentów.
“Rozmawialiśmy o tym, czy będziemy w stanie kontynuować ten sukces przez kolejne siedem lat. Członkowi grupy odpowiedzieli, "Zostaniemy kolejne siedem lat, ale proszę wyrazić podziękowania, które nam się należą za sukcesy, które osiągneliśmy oraz odzwierciedlić je w kontrakcie," powiedział.
Septet wraz ze swoją wytwórnią skupił się na tym, co mogliby zrobić dla swoich fanów i klientów, a to umożliwiło rzadką, spokojną przemianę i kontynuację ich relacji pełnej zaufania. W trakcie rozmów nie poruszali kwestii pieniędzy.
Miesięczna wakacje BTS w zeszłym roku, kończące trasę “BTS World Tour: Love Yourself,” to kolejne odstepstwo od powszechnych praktyk w świecie K-popu.
Bang doszedł do wniosku, że trzy czy cztery dni wolnego, czyli standard w przemyśle, nie pomógłby za bardzo członkom grupy. Wiedział, że wytwórnia ryzykowałaby, pozwalając iść grupie na wydłużoną przerwę szczególnie u szczytu jej popularności, jako że istnieje szczera obawa, że fani mogliby odejść, gdyby grupa nie miała aktywności.
Kierownicy wytwórni jednak postanowili iść naprzód, mając na uwadze szerszą perspektywę, ponieważ zauważyli, że tradycyjny model nie byłby trwały na dłuższa metę.
Septet swobodnie publikuje posty w mediach społecznościowych bez interwencji swojej wytwórni. Członkowie grupy nie posiadają osobnych kont na Instagramie czy Twitterze, ale założyli je na platformie Weverse. Tam, jak wyjaśnił Bang, "zarządzają swoimi własnymi profilami" i wytwórnia nie wtrąca się, chyba, że członkowie chcą zasięgnąć rady.
Ta nieingerująca w media społecznościowe strategia ma swoje początki w warsztatach BigHit z 2011 roku - trzydniowym evencie mającym na celu zrewidowanie kierunku w jakim miała poruszać się wytwórnia, kiedy była na skraju bankructwa. W trakcie tych warsztatów ekipa zdała sobie sprawę, że pomimo poszerzania się platform społecznościowych, wiele osób czuje się jeszcze bardziej odizolowanych niż wcześniej. Wytwórnia postanowiła użyć mediów społecznościowych w celu "pomagania, inspirowania i uleczania" poruszając się naprzód i tworząc szczere relacje między artystami a fanami.
Najnowsza publikacja oferuje również wyraźne poczucie, że Bang i jego wytwórnia zrobili wszystko co w ich mocy, by wspierać grupę, pomóc im się rozwijać w najlepszy możliwy sposób, jednocześnie akceptując ryzyko jakie mogły za sobą nieść ich niekonwencjonalne metody.
Od 2013 roku, oskąd zadebiutowało BTS, Big Hit skupiało się wyłącznie na nich, nie wypuszczając żadnej nowej grupy, aż do zeszłego roku i TXT. To bardzo nietypowe w K-popie, gdzie wytwórnie szybko przekierowują swoje źrodła na nowych trainee, kiedy uważają, że dana grupa osiągnęła już pewien poziom dojrzałości.
“Mocno się zastanawialiśmy nad przekierowaniem naszych źródeł na nową grupę," przyznał Bang.
“Poczuliśmy jednak, że BTS mają wciąż zbyt dużo potencjału, więc zdecydowaliśmy kontynuować. Okazało się to być dobrą decyzją.”
Źródło: http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20200707000597&ACE_SEARCH=1
PL trans. Gabi @ CRUSHONYOU
Brak komentarzy
Prześlij komentarz