BTS w Nowym Jorku w lutym 2020

4 powody dla których koncerty online były świetną decyzją biznesową | CRUSHONYOU

Trochę ponad tydzień temu fani BTS dostali szansę na najbardziej ekscytujące wydarzenie w historii zespołu: światowy festiwal online zwany Bang Bang Con. Koreańskie supergwiazdy wyświetliły kilka swoich wcześniejszych koncertów z różnych okresów swojej kariery dla ponad 50 milionów widzów w ciągu dwóch dni, czyniąc to wydarzenie masowym sukcesem. 

Chociaż cały pokaz był całkowicie darmowy do obejrzenia dla wszystkich, okazał się bardzo mądrą decyzją biznesową, mimo tego, że podczas jego trwania nie wpłynęły żadne pieniądze. Przedstawiam 4 powody, dla których Bang Bang Con był świetnym posunięciem, jeśli chodzi o zarabianie pieniędzy przez najpopularniejszy zespół na świecie. 

Wzrost subskrypcji na YouTube 


Kanał BTS na YouTube już zgromadził miliony subskrybentów, ale to nie oznacza, że nie powinni zabiegać o więcej. W rzeczywistości, po wyświetleniu Bang Bang Con'u, kanał grupy znajdował się pośród tych, których liczba subskrybentów wzrosła w tamtym czasie, ponieważ widzowie dołączający do występów byli przekonani o swojej miłości na tyle, że chcieli zobaczyć więcej. 

Większa liczba subskrybentów jest świetna, ponieważ to znaczy, że ludzie są bardzo zainteresowani kontentem, który wydają artyści, a to może prowadzić do większej ilości odsłuchać i sprzedaży, kiedy nowa muzyka będzie dostępna. Dodatkowo, mimo, że BTS nie wstawili w transmisji Bang Bang Con'u żadnych reklam, to są one zawarte w innych klipach. Im więcej osób ogląda, tym więcej możliwych kliknięć w reklamy, a to oznacza większe przychody zdobyte przez post grupy. 

Więcej odsłuchań i większa sprzedaż 


Bang Bang Con był darmowy do obejrzenia i mimo, że grupa z pewnością pokazywała już poprzednie materiały koncertowe, gdzie występowali z ich uwielbianymi hitami, to nie znaczy, że ich fani pod koniec mieli dość. W rzeczywistości, choć wszystkie dane z systemu śledzenia nie zostały jeszcze opublikowane, BTS z pewnością wiele zyska w sprzedaży i odtworzeniach ich albumów i piosenek po tej prezentacji. Niezależnie, czy te zakupy i odtworzenia pochodzą od nowych słuchaczy, którzy dopiero co zakochali się w grupie, czy długoletnich miłośników, którzy nadal nabijają odtworzenia, wszyscy pomagają w zdobyciu przychodów. 

Nowi potencjalni fani


Bang Bang Con był nie tylko darmowy, ale też niezmiernie łatwo było się wkręcić. Każdy mógł po prostu wejść na kanał YouTube grupy i załapać się na cokolwiek, co akurat leciało w tamtym czasie a ta łatwość w przyłączeniu się oznacza, że septet może przyciągnąć trochę widzów, którzy z początku mogli nie być wielkimi fanami. 

Na kilka dni przed oraz z pewnością w trakcie samego wydarzenia, pojawiło się mnóstwo nowych historii a w mediach społecznościowych roiło się od dyskusji na ten temat, sprawiając, że ciężko było to pominąć. Mogło pojawić się wiele zaciekawionych grup, które ostatecznie obejrzały a teraz z pewnością część z nich stała się fanami. Nowi fani oznaczają więcej odtworzeń jak również większą sprzedaż albumów, piosenek, produktów i biletów... gdy ponownie pojadą w trasę. 

Okazanie dobrej woli 


BTS sprzedaje wiele, no cóż, wszystkiego, zatem nie należy pomijać faktu, że dali coś, co ma ogromną wartość, kompletnie za darmo. Ekipa jest znana z zarabiania dużej sumy pieniędzy z puszczania koncertów w kinach i sprzedaży DVD, łącznie z materiałem, który wyświetlono podczas Bang Bang Con'u. Grupa i ich wytwórnia mogła zatrzymać ten kontent i sprzedać później po trochu, ale poprzez podzielenie się tym kompletnie za darmo pokazali raz jeszcze jak bardzo cenią fanów, a okazanie dobrej woli przez jakąkolwiek markę jest zawsze dobrym pomysłem. 

Źródło: https://www.forbes.com/sites/hughmcintyre/2020/04/27/4-reasons-why-btss-online-concert-event-was-a-great-business-decision/#3e5216063861
PL trans: Gabi @ CRUSHONYOU