BTS w Nowym Jorku w lutym 2020

4 powody dla kt贸rych koncerty online by艂y 艣wietn膮 decyzj膮 biznesow膮 200427 | CRUSHONYOU

Troch臋 ponad tydzie艅 temu fani BTS dostali szans臋 na najbardziej ekscytuj膮ce wydarzenie w historii zespo艂u: 艣wiatowy festiwal online zwany Bang Bang Con. Korea艅skie supergwiazdy wy艣wietli艂y kilka swoich wcze艣niejszych koncert贸w z r贸偶nych okres贸w swojej kariery dla ponad 50 milion贸w widz贸w w ci膮gu dw贸ch dni, czyni膮c to wydarzenie masowym sukcesem. 

Chocia偶 ca艂y pokaz by艂 ca艂kowicie darmowy do obejrzenia dla wszystkich, okaza艂 si臋 bardzo m膮dr膮 decyzj膮 biznesow膮, mimo tego, 偶e podczas jego trwania nie wp艂yn臋艂y 偶adne pieni膮dze. Przedstawiam 4 powody, dla kt贸rych Bang Bang Con by艂 艣wietnym posuni臋ciem, je艣li chodzi o zarabianie pieni臋dzy przez najpopularniejszy zesp贸艂 na 艣wiecie. 

Wzrost subskrypcji na YouTube 


Kana艂 BTS na YouTube ju偶 zgromadzi艂 miliony subskrybent贸w, ale to nie oznacza, 偶e nie powinni zabiega膰 o wi臋cej. W rzeczywisto艣ci, po wy艣wietleniu Bang Bang Con'u, kana艂 grupy znajdowa艂 si臋 po艣r贸d tych, kt贸rych liczba subskrybent贸w wzros艂a w tamtym czasie, poniewa偶 widzowie do艂膮czaj膮cy do wyst臋p贸w byli przekonani o swojej mi艂o艣ci na tyle, 偶e chcieli zobaczy膰 wi臋cej. 

Wi臋ksza liczba subskrybent贸w jest 艣wietna, poniewa偶 to znaczy, 偶e ludzie s膮 bardzo zainteresowani kontentem, kt贸ry wydaj膮 arty艣ci, a to mo偶e prowadzi膰 do wi臋kszej ilo艣ci ods艂ucha膰 i sprzeda偶y, kiedy nowa muzyka b臋dzie dost臋pna. Dodatkowo, mimo, 偶e BTS nie wstawili w transmisji Bang Bang Con'u 偶adnych reklam, to s膮 one zawarte w innych klipach. Im wi臋cej os贸b ogl膮da, tym wi臋cej mo偶liwych klikni臋膰 w reklamy, a to oznacza wi臋ksze przychody zdobyte przez post grupy. 

Wi臋cej ods艂ucha艅 i wi臋ksza sprzeda偶 


Bang Bang Con by艂 darmowy do obejrzenia i mimo, 偶e grupa z pewno艣ci膮 pokazywa艂a ju偶 poprzednie materia艂y koncertowe, gdzie wyst臋powali z ich uwielbianymi hitami, to nie znaczy, 偶e ich fani pod koniec mieli do艣膰. W rzeczywisto艣ci, cho膰 wszystkie dane z systemu 艣ledzenia nie zosta艂y jeszcze opublikowane, BTS z pewno艣ci膮 wiele zyska w sprzeda偶y i odtworzeniach ich album贸w i piosenek po tej prezentacji. Niezale偶nie, czy te zakupy i odtworzenia pochodz膮 od nowych s艂uchaczy, kt贸rzy dopiero co zakochali si臋 w grupie, czy d艂ugoletnich mi艂o艣nik贸w, kt贸rzy nadal nabijaj膮 odtworzenia, wszyscy pomagaj膮 w zdobyciu przychod贸w. 

Nowi potencjalni fani


Bang Bang Con by艂 nie tylko darmowy, ale te偶 niezmiernie 艂atwo by艂o si臋 wkr臋ci膰. Ka偶dy m贸g艂 po prostu wej艣膰 na kana艂 YouTube grupy i za艂apa膰 si臋 na cokolwiek, co akurat lecia艂o w tamtym czasie a ta 艂atwo艣膰 w przy艂膮czeniu si臋 oznacza, 偶e septet mo偶e przyci膮gn膮膰 troch臋 widz贸w, kt贸rzy z pocz膮tku mogli nie by膰 wielkimi fanami. 

Na kilka dni przed oraz z pewno艣ci膮 w trakcie samego wydarzenia, pojawi艂o si臋 mn贸stwo nowych historii a w mediach spo艂eczno艣ciowych roi艂o si臋 od dyskusji na ten temat, sprawiaj膮c, 偶e ci臋偶ko by艂o to pomin膮膰. Mog艂o pojawi膰 si臋 wiele zaciekawionych grup, kt贸re ostatecznie obejrza艂y a teraz z pewno艣ci膮 cz臋艣膰 z nich sta艂a si臋 fanami. Nowi fani oznaczaj膮 wi臋cej odtworze艅 jak r贸wnie偶 wi臋ksz膮 sprzeda偶 album贸w, piosenek, produkt贸w i bilet贸w... gdy ponownie pojad膮 w tras臋. 

Okazanie dobrej woli 


BTS sprzedaje wiele, no c贸偶, wszystkiego, zatem nie nale偶y pomija膰 faktu, 偶e dali co艣, co ma ogromn膮 warto艣膰, kompletnie za darmo. Ekipa jest znana z zarabiania du偶ej sumy pieni臋dzy z puszczania koncert贸w w kinach i sprzeda偶y DVD, 艂膮cznie z materia艂em, kt贸ry wy艣wietlono podczas Bang Bang Con'u. Grupa i ich wytw贸rnia mog艂a zatrzyma膰 ten kontent i sprzeda膰 p贸藕niej po trochu, ale poprzez podzielenie si臋 tym kompletnie za darmo pokazali raz jeszcze jak bardzo ceni膮 fan贸w, a okazanie dobrej woli przez jak膮kolwiek mark臋 jest zawsze dobrym pomys艂em. 

殴r贸d艂o: https://www.forbes.com/sites/hughmcintyre/2020/04/27/4-reasons-why-btss-online-concert-event-was-a-great-business-decision/#3e5216063861
PL trans: Gabi @ CRUSHONYOU