J-Hope, SUGA, Jungkook, Jimin, RM, V, and Jin w Nowym Jorku

‘Koreański z BTS’ ma na celu przełamywanie barier językowych i łączenie fanów na świecie | CRUSHONYOU


BTS oczekują stworzenia jeszcze bliższej relacji z fanami na świecie i rozpoczynają nową inicjatywę, która w jeden z najtrudniejszych sposobów pomoże im to osiągnąć.

22. marca czasu lokalnego, wytwórnia BTS ogłosiła zapoczątkowanie 'Koreańskiego z BTS' - nowego, opartego na wideo, kontentu powstałego w celu pomocy fanom w nauce języka koreańskiego. 

Według ogłoszenia prasowego, inicjatywa ma na celu "ułatwienie i uprzyjemnienie fanom z  całego świata, którym bariera językowa sprawia trudności, cieszenie się muzyką i kontentem BTS." Big Hit mówi, że poprzednie serie wideo, które były wydawane na YoTube i VLive - takie jak ‘Run BTS!’ ‘Bangtan Bomb’ i BTS Episode’ będą ponownie gromadzone, skupiając się na koreańskich wyrażeniach często używanych przez RMa, Jina, J-Hope'a, Sugę, Jimina, V i Jungkook. Każde wideo będzie trwało około 3 minut  i zawierało prostą koreańską gramatykę i wyrażenia. 

'Learn KOREAN with BTS' teaser COURTESY OF BIG HIT ENTERTAINMENT

Profesorowie i naukowcy z instytucji takich jak Hankuk University of Foreign Studies i Korea Language Contents Institute również brały udział w tworzeniu tego kontentu. 

Big Hit dodaje, że są plany wprowadzenia większej ilości edukacyjnego kontentu  i poszerzanie tego przedsięwzięcia na innych artystów z BigHit, włączając w to drugą męską grupę Tomorrow X Together, grupę żeńską GFriend oraz więcej artystów wkrótce.

“Z obecną popularnością K-popu i aspektów kultury koreańskiej, zapotrzebowanie na naukę koreańskiego mocno wzrasta," zakomunikowało BigHit. "Planujemy edukacyjne materiały, by ułatwić dostęp do nas. Mamy nadzieję, że poprzez naukę koreańskiego, fani z całego świata będą mogli  głęboko wczuć się w muzykę artystów i cieszyć się szeroko pojętym kontentem.”

Chociaż ogromny sukces BTS z pewnością dowiódł, że bariera językowa to pikuś, jeśli chodzi o łączenie fanów na całym świecie, to wykorzystywanie popularnego już kontentu (filmiki z serii ‘Bangtan Bomb’ mają już w sumie ponad 75 milionów wyświetleń na YouTube) może tworzyć  całkiem inny typ zrozumienia pomiędzy fanem a artystą. I bez wątpienia pomóc rozwijać zainteresowanie fanów koreańską muzyką, artystami i kulturą. 

Zainteresowani mogą wyczekiwać trzech pierwszych odcinków już 24. marca o 14:00 KST (6:00 rano w Polsce), które w sumie będą nadawane łącznie 30 razy. Po tym, jeden odcinek będzie nadawany co poniedziałek o godz. 21:00 KST (12:00 w Polsce). Cały materiał jest dostępny za darmo dla każdego, kto korzysta z Weverse - społeczności dla fanów, stworzonej przez Big Hit Entertainment, szczycącej się ponad 3,8 milionem fanów używających aplikacji. 

Źródło: https://www.forbes.com/sites/jeffbenjamin/2020/03/22/learn-korean-with-bts-announcement-launch-weverse/#735ed81d4aab
PL trans. Gabi @ CRUSHONYOU