RM porusza temat manipulacji listami i zestawieniami 200106 | CRUSHONYOU
Gala Golden Disc Awards, która miała miejsce w Korei Południowej w zeszły weekend, była świadkiem wielkiej wygranej światowej sensacji K-popu - BTS.
Jak donosi Soompi, septet wygrał sześć nagród na dwudniowej ceremonii, która nagradza najlepsze cyfrowe i fizyczne wydania w 2019 roku.
BTS stworzyli historię zostając pierwszymi artystami, którzy zdobyli w jednym roku dwie najważniejsze nagrody - Album Roku (Disc Daesang) i Piosenka Roku (Digital Daesang).
Ale tym co poruszyło fanów grupy (ARMY) i fanów muzyki były słowa lidera RM'a podczas przemowy, gdy odbierali nagrodę.
Powiedział: “Golden Disc Awards jest naszą ostatnią galą nagród z pierwszej dekady, jak również pierwszą galą drugiej dekady. To wszystko dzięki naszym fanom. Dziękujemy."
Następnie dodał: "Mieliśmy szczęście otrzymać tyle miłości i wsparcia od wszystkich dookoła nas. Z ich pomocą, stoimy dziś tutaj w centrum uwagi, mówiąc to, co tylko chcemy powiedzieć. Wiemy jednak, że jest mnóstwo artystów, którzy nie mają lub nie mogą tego mieć. A ci artyści wkładają całe serce w swoją muzykę. Są uczciwymi graczami."
25-letni idol zachęcił publiczność do zwracania większej uwagi na tych artystów i nawiązał również do problemu manipulacji listami i zestawieniami.
“Mamy nadzieję, że w 2020 roku ich ciężka praca i szczera pasja nie pójdą na marne oraz, że uczciwie zdobędą tutaj grono odbiorców. Krzywdy pierwszej dekady powinny pozostać w tej pierwszej dekadzie. A druga dekada niech przyniesie większe dobro," powiedział.
“Wreszcie, chcemy podziękować wszystkim muzykom, którzy nas inspirują i dają motywację. Kochamy was. Kochamy i dziękujemy również naszego personelowi i oczywiście naszym ARMYs."
Korea Herald niedawno doniosło, że dochodzeniowy program dziennikarski stacji SBS odkrył, że manipulacja listami i zestawieniami jest wciąż trwającym problemem.
Podobno dotyczy pośredników, którzy spotykają się z artystami lub wytwórniami muzycznymi w celu zaaranżowania manipulacji popularnością na listach poprzez wykorzystywanie tysięcy telefonów komórkowych, które puszczają konkretną muzykę.
Ta nieetyczna usługa znana jako “sajaegi” jest realizowana za wysokimi opłatami i zazwyczaj spełniana przez reklamy wirusowe jako przykrywka by uniknąć podejrzeń.
Sprawa nie jest jednak nowa, jako, że oficjalnie powstała w 2013 roku przez topowe K-popowe agencje takie jak YG Entertainment, SM Entertainment, JYP Entertainment i Star Empire Entertainment.
Południowokoreański rząd musiał otworzyć śledztwo w sprawie domniemanych pośredników, ale sprawa została umożona z powodu braku dowodów.
Źródło: https://www.nst.com.my/lifestyle/groove/2020/01/553946/showbiz-bts-rm-touches-chart-manipulation-golden-disc-awards
PL trans: Gabi @ CRUSHONYOU
Brak komentarzy
Prześlij komentarz