Reedycja LOVE YOURSELF 結 ‘Answer’ została wydana przez BTS
Młodzi, zmartwieni BTS deklarują dorosłość 180826 | CRUSHONYOU |
- Dalej artykułuje esencję albumu wpisując ją w motywy
- IDOL łączy tradycyjne koreańskie brzmienie z afrykańskimi rytmami
- Nowatorska odpowiedź na pytanie o tożsamość w K-popie - Przewidziane pobicie rekordu Fake Love na Billboard Hot 100
Reedycja LOVE YOURSELF 結 ‘Answer’ wydana przez BTS 24. sierpnia jest wydawnictwem deklarującym wyrośnięcie zmartwionej młodzieży ukazanej wcześniej w The Most Beautiful Moment in Life na dojrzałe, dorosłe osoby, podsumowując tym samym projekt trwający w ponad 2 lata.
Kluczowa narracja albumu jest ciasno usnuta przez utwory wokalne tej serii. Aranżacja zaprojektowana jest tak, aby poprzez tą sprytną kompozycję wywołać naturalne, emocjonalne przejście - dzięki opisowi drżącej ekscytacji przy użyciu wyraźnej, emocjonalnej głębi w solowym utworze Euphoria, wyjątkowo głębokiemu głosowi V w neo-seoulowym utworze Singularity i delikatnej barwie Jimina wyrażającej Serendipity.
Ich prezencja jako muzyków jest imponująca. Jak słychać w Just Dance J-Hope’a, w którym jego charakterystyczna, tryskająca optymizmem energia wyrażona została w gatunku house, Love RM’a, gdzie jego ciężki ton idzie w parze z klasycznym strunowym podkładem, Seesaw Sugi, z jego słodką goryczą przenikającą cyniczną szczerość i dyskotekowy rytm, potrafią w przekonujący sposób połączyć stare oraz nowe, i całe szczęście nie tracą równowagi, nawet, kiedy wielu światowych producentów bierze udział w tworzeniu ich muzyki.
Okładka reedycji BTS LOVE YOURSELF 結 ‘Answer’ |
Druga połowa tego albumu jest zdecydowanie esencją, kierującą główny motyw serii ku dramatycznemu zakończeniu. Epiphany uchwyca oświecenie płynące z wiedzy, jak przyjąć i pokochać niedoskonałości wraz z upływem smutku i rozczarowania. Podczas, gdy błagalny płacz Jina wywołuje głęboko poruszające doznanie w nowo-odkrytej świadomości, I’m Fine niesie przekaz mówiący “jedyną osobą, która może mnie ocalić jestem ja sam,” konkretniej wchodząc w szczegóły. Wreszcie dochodząc do Answer, wszystko kończy się przemianą smutku i współczucia w nadzieję.
Głębia narracji i muzyczny artyzm tego albumu ponownie zapewnia, że to co osiągnęli w dziełach poprzedzających LOVE YOURSELF 結 ‘Answer’ nie było przypadkiem. Reprezentując znajome już gatunki, wyróżniają się spośród innych artystów swoją zdolnością zachowania indywidualności w rapie, tańcu, utworach i postawie. To właśnie demonstruje ich wartość jako artystów i równocześnie sprawia, że ludzie przepowiadają im jasną przyszłość.
Sceny z teledysku do IDOL, tytułowego utworu albumu LOVE YOURSELF 結 ‘Answer’ |
W kilku poprzednich dekadach, K-pop był wyścigiem nowoczesności, ceniącym brak etnicznej tożsamości jako estetyki i tym samym szkodząc mu, podważając jego tożsamość. Dla BTS nie mógł wyglądać inaczej. W tym tonie, połączenie afrykańskich rytmów z tradycjonalnym brzmieniem z Korei w tytułowym utworze IDOL jest bardzo ciekawe i prowokujące. W morzu podobnie brzmiących dźwięków Moombahtonu, obecnie nadal królujących na mainstreamowej scenie muzycznej, nowość w postaci hybrydy afrykańskiego Gqom (gatunek muzyki house wywodzący się z Południowej Afryki), gatunku wciąż nowego w manistreamie amerykańskim i Kkwaenggwari* z “Dong-ki-dok kung-do-ro-ro”** jest jak najbardziej godna pochwały. Nie wysuwa Gugak*** na przód, ale wystarczająco pokazuje “barwę Korei” poprzez modny rytm, jakby będąc odpowiedzią na zmartwienia, które mieli jako globalne gwiazdy.
Pojawia się także pozytywny odzew na IDOL ze strony amerykańskich mediów i fanów muzyki. Koreański okrzyk “eolssu” przykuł uwagę w mediach społecznościowych i co więcej zainteresowanie kulturą koreańską, począwszy od tygrysa po dachy paljak, znacznie wzrosło. Ponadto IDOL w wersji oryginalnej jak i kolaboracja z Nicki Minaj zajmujące miejsce 1. i 2. na amerykańskim iTunes, sytuuje się całkiem dobrze na nadchodzących listach Bollboard. Magazyn Forbes przewiduje, że utwór zajmie wyższą pozycję niż Fake Love, które uplasowało się na miejscu 10. listy Billboard Hot 100.
Rozkoszowanie się szczerym przekazem i interesującymi śladami muzycznymi serii Love Yourself z od samego początku przypominało mi o Seo Taiji, którego nazwano kiedyś “zeitgeistem” (duchem czasu) tamtego okresu. Mówiąc w imieniu młodzieży, później obejmując całe pokolenie i wreszcie zaczynając wiązać nieodłączną uniwersalność i autentyczność muzyki z różnych regionów i ras, wydają się pytać poprzez LOVE YOURSELF 結 ‘Answer,’ pełniący rolę ich ostatecznej notatki i jednocześnie nowego początku, co jest “zeitgeistem” światowego obecnie gatunku K-popu.
* Tradycyjny koreański instrument
** Onomatopeja charakterystyczna dla tradycyjnych koreańskich utworów
*** Tradycyjna muzyka koreańska
Źródło:https://news.naver.com/main/read.nhn?mode=LSD&mid=sec&oid=028&aid=0002422715&sid1=001
ENG trans: myystikspiral @ reddit
PL trans: Setsu @ crushonyou
Brak komentarzy
Prześlij komentarz