Czerwiec 2013 - debiut BTS. Od tego roku jest to wyjątkowy miesiąc dla ARMY. 13 czerwca zespół obchodził swoją 5. rocznicę działalności, ale świętowanie rozpoczęło się znacznie wcześniej! Oprócz corocznej FESTY, podczas której fani dostają dzień po dniu jakieś nowości - covery, dance practice, tzw. rodzinne zdjęcia zespołu, live'y czy wreszcie tematyczny mini-koncert wieńczący rocznicę, fani świętują także na swój sposób. Polska nie jest wyjątkiem i dzięki inicjatywie fanów udało się zorganizować w tym roku kilka ważnych rzeczy.
Zbiórki na cele charytatywne!
BTS, zaczynając swoją przygodę z serią albumów Love Yourself, postanowili połączyć siły z UNICEF, by uczynić świat lepszym miejscem. Oprócz tego, że każdy z członków przekazał organizacji określoną sumę pieniędzy, na jej rzecz przekazywana jest także część dochodów ze sprzedaży każdego albumu z serii Love Yourself oraz 100% dochodów ze sprzedaży gadżetów z linii Love Myself. Charytatywna działalność zespołu zaszczepiła chęć pomocy także w fanach. Nie sposób zliczyć charytatywnych akcji przeprowadzanych na całym świecie w imieniu BTS.
Polskim fanom taka działalność także nie jest obca! Tylko w tym roku na cele charytatywne zostało przekazane kilka tysięcy złotych. W marcu przekazano 6,000 zł na rzecz Stowarzyszenia Amazonek - stowarzyszenia kobiet, które walczy z rakiem piersi. W ramach 5. rocznicy działalności zespołu trwa do końca czerwca zbiórka dla UNICEF. W ramach tej samej zbiórki sprzedawane są gadżety fandomowe, a część dochodu z ich sprzedaży zostanie przekazana na szczytny cel. Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji!
Ekrany LED w centrum Warszawy
Przez kilka miesięcy zbierane były także pieniądze na wynajęcie ekranów LEDowych w samym centrum Warszawy. W k-popowym świecie wynajmowanie przestrzeni na reklamy jest bardzo popularnym sposobem na świętowanie rocznic i urodzin idoli. Za kwotę ponad 5,700 zł udało się wynająć sześć ekranów przy Domach Towarowych Wars Sawa na ul. Marszałkowkiej. Grafika z okazji 5. rocznicy wyświetlana była przez tydzień (od 9 do 15 czerwca). Tym samym jest to w polskim fandomie pierwsza akcja tego typu, która zakończyła się sukcesem.
Materiały od firmy JetLine |
#BTSnaEkranach
W związku z wynajętymi ekranami 9 czerwca zrobiło się głośno na Twitterze. Powstał hashtag #BTSnaEkranach, w którym można było pochwalić się widzianymi efektami. Tego dnia na Marszałkowskiej uwagę przechodniów przyciągali fani k-popu, którzy czekali z telefonami na zrobienie zdjęcia ekranom - wszystko po to, by uwiecznić akcję oraz pokazać na SNS, że polska część fandomu także ma się czym pochwalić.
Akcja została zauważona na międzynarodowym polu. Fani z m.in Korei, Hiszpanii, Litwy, Stanów Zjednoczonych czy Francji gratulowali dopięcia projektu do końca. Podkreślali także, ze są dumni z polskiej części fandomu. W tym miejscu trzeba koniecznie wspomnieć o tym, że ze zbiórki została także nadwyżka pieniędzy, która zostanie przekazana organizatorom zbiórki dla UNICEF, o której pisaliśmy na początku wpisu. Akcent BTS na Korea Festival 2018 W tym roku czas wyświetlania ekranów zbiegł się z datą Korea Festival - corocznego festiwalu organizowanego przez Centrum Kultury Koreańskiej w Warszawie. Dzięki współpracy LG i BTS, podczas wydarzenia nie zabrakło akcentu BTS.
— JM (@julia_may_94) 15 czerwca 2018
W godzinach od 9 do 19, przy stoisku LG, oprócz produktów i atrakcji, które zapewniła firma, można było posłuchać piosenek BTS. Na ekranach wyświetlane były teledyski zespołu, ale nie zabrakło także zapisów z występów w koreańskich programach muzycznych czy wywiadów. Dodatkową atrakcją była ścianka z wizerunkiem zespołu. Opublikowanie zdjęcia na jej tle (na określonych zasadach) pozwalało na wzięcie udziału w konkursie, w którym do wygrania był bilet na koncert BTS w ramach europejskiej trasy koncertowej, która odbędzie się już jesienią. Jak podaje Centrum Kultury Koreańskiej, w tegorocznym festiwalu wzięło udział aż 16 tys. osób!
vividaurum @ Twitter |
Materiały Centrum Kultury Koreańskiej |
opracowanie: Kasia @ CRUSHONYOU
cr. zdjęcie użyte w nagłówku jest własnością vividaurum @ Twitter
reszta cr. umieszczona jest bezpośrednio pod zdjęciami
Brak komentarzy
Prześlij komentarz