Początek występu z "FAKE LOVE"

BTS i ich efekt ekonomiczny | CRUSHONYOU

BTS odnieśli w minionych dniach ważne osiągnięcia, takie jak zajęcie pierwszego miejsca z albumem “Love Yourself: Tear” na liście Top 200 amerykańskiego Billboardu czy wejście do pierwszej dziesiątki listy Hot 100 z “Fake Love”, tytułowym singlem najnowszego albumu.

Koreańska prasa podaje, że firmy prześcigają się o to, by BTS podpisali z nimi kontrakt reklamowy i byli modelami ich marek. Zespół reklamuje obecnie 7 marek, w tym między innymi Pumę, SMART Uniform oraz nowy flagowiec LG, G7 ThinQ. Choć osoby z branży mówią, że BTS są na poziomie, w którym to oni dyktują ceny, sam zespół ma tak zapełniony grafik, że ciężko jest im podpisać nowe kontrakty.

Efekty sukcesu BTS się na tym nie kończą. Także firmy powiązane z zespołem czerpią z tego korzyści. W koreańskich mediach mówi się obecnie o ekonomicznym efekcie BTS.

Gdy PSY zdobył drugie miejsce na liście Hot 100 z piosenką “Gangnam Style”, jego efekt ekonomiczny szacowano na bilion KRW (ok. 3,5 mld złotych). W przypadku BTS, w którym sukces odniósł cały album, a nie jedna piosenka, mówi się o dużo większym efekcie ekonomicznym.

Szacuje się, że wartość Big Hit Entertainment, wytwórni zespołu, która czeka na wejście na giełdę papierów wartościowych, wzrośnie z 800 miliardów KRW (ok. 2,7 mld zł) na ponad bilion KRW (ok. 3,5 mld zł).

Według Hana Financial Investment Co. LTD, kapitalizacja rynkowa wytwórni może wzrosnąć do 1,6 biliona KRW (ok. 5,5 mld zł.).

Netmarble, firma która wykupiła 25% akcji Big Hit Entertainment, jest w trakcie tworzenia gry mobilnej związanej z zespołem, który wytwórnia ma pod swoimi skrzydłami.

Kim Min Jeong, reasercher z Hi Investment Securities skomentowała

Gra o nazwie “BTS World”, która wykorzystuje wizerunek BTS, ma zostać wydana w drugiej połowie tego roku. Będzie ona zawierała ekskluzywne materiały, takie jak wideo i zdjęcia, które wiele zarobią już ze samego fandomu.

Mówi się także o spodziewanym wzroście sprzedaży nowego flagowca koreańskiego LG. Firma zatrudniła BTS jako modeli nadchodzącego modelu G7 ThinQ, którego premiera zapowiedziana jest na czerwiec.

To tylko niektóre ze skutków ekonomicznego efektu BTS. Dzienniki ekonomiczne donoszą także o dwucyfrowym wzroście akcji innych firm, powiązanych z wytwórnią oraz zespołem.

Na koniec można chyba żartobliwie stwierdzić, że Big Hit żyje w zgodzie ze swoją nazwą – zarówno wytwórnia jak i jej zespół okazały się wielkim hitem.

Opracowanie: Kasia @ CRUSHONYOU
Na podstawie Korean Economy News