J-Hope z BTS pokazał swoje solowe dzieło w formie mixtape. J-Hope wydał mixtape jako trzeci członek BTS, po RM’ie i Sudze. Zawiera w sumie 7 utworów, które udoskonalał przez rok. J-Hope wydał swój mixtape, aby każdy mógł za darmo go posłuchać. Mimo, iż jest to solowy album członka zespołu znanego na skalę światową oraz w jego własnym kraju, zrezygnował z finansowych korzyści. 

Skromność i szczerość muzyka

To już powoli szósty rok, odkąd J-Hope pracuje jako muzyk po debiucie BTS i bez przerwy występuje na najważniejszych scenach świata. Jest to pierwszy raz, kiedy wyjawia swoją muzyczną tożsamość, stając się nowicjuszem jako muzyk solowy. Mixtape J-Hope’a posiada wcześniej wyrobioną opinią, że "nie jest jeszcze całkiem skończony dziełem.” To znaczy, że mimo, iż J-Hope należy do boybandu światowego szczebla, pojawiającego się na Billboard Music Awards i występującego podczas American Music Awards, z pokorą wyczekuje obiektywnego werdyktu ze strony publiki. Jakość wydanych przez J-Hope’a piosenek jest nawet zbyt dobra na to by nazwać to dzieło mixtape’m. Nie poszedł na skróty wykorzystując wykonywane wcześniej beaty i utwory, a samo nagranie i brzmienie również są świetne. Nieodpłatna dystrybucja tak starannie wyprodukowanego krążka jest dowodem na szczerość J-Hope’a względem muzyki. Dośc powszechne jest, że solo albumy wydawane w formie mixtape'ów przechodzą proces posilania się popularnością zespołu i przyciągania uwagi, planowania solo albumu i celowania w zysk. Realistycznie, biorąc pod uwagę skalę BTS sprzedających ponad milion kopii jednego albumu, posługując się wiedzą w zakresie biznesu, darmowa dystrybucja jest nie na miejscu. Biorąc pod uwagę nie tylko sprzedaż samego albumu, ale również solowy koncert i merch, które mogłyby się pojawić przy tej okazji, jasne stają się zamiary całkowitej eliminacji zarobku. Sprawia to, że zastanawiasz się, czy on aby czasem nie poszedł na całość. Jednakże wszystko wskazuje na to, że naprawdę chce obwieścić światu “muzyka ponad pieniądze.”


Wartość słuchania muzyki poprzez wyszukiwanie

J-Hope udostępnił swój mixtape na takich platformach jak Soundcloud, Google, Mediafire, Dropbox, DatPiff itp. Takim metodom darmowej dystrybucji muzyki brakuje raczej przystępności, ponieważ jak na ironię, musisz oderwać się od tego co robisz, by 'poszukać i przesłuchać', gdyż jest to darmowe. Po wkroczeniu w erę muzyki i streamowania dostępnych w internecie, metody konsumowania muzyki stały się niesamowicie bierne w porównaniu do przeszłości. Minęło mnóstwo czasu odkąd ludzie zaczęli wybierać muzykę w oparciu o system rekomendacji platform muzycznych i list przebojów, a czekanie w kolejce przed sklepem, żeby kupić album swojego ulubionego artysty stało się rzadkością i praktycznie dośc symboliczną czynnością. Mobilne urządzenia dały tę korzyść, że muzyka stała się bardzo łatwo dostępna, ale minusem jest to, że ludzie konsumują muzykę bez głębszego namysłu i szybko o tym zapominają. Jest to naturalny proces, który ma miejsce w środowisku urządzeń mobilnych, jednak z perspektywy muzyka wygląda to inaczej. Istnieje duża różnica między tym, jak muzyka z lat wcześniejszych i ta obecna, obie dobrze wyprodukowane, są konsumowane lub jaką wartość ta muzyka ma dla słuchaczy. Tak samo w przypadku słuchacza, jest różnica pomiędzy muzyką, na którą czekamy i ktorej szukamy, a którą gdzieś tam słyszymy. Rzecz jasna, tłumaczy to również radość ze słuchania, emocje jakie czujemy poprzez muzykę oraz wspomnienia zachowane w muzyce.

Zaufanie ze strony Zarządu Big Hit Entertainment

Szczerze mówiąc żadna agencja nie byłaby przychylna temu, aby ich artyści tworzyli muzykę, która nie przynosi zysków pienieżnych. Szczegolnie w przypadku członka grupy BTS, mającej pełen grafik w kraju i za granicą, poświęcanie czasu i starań dla solowych aktywności nie mających pieniężnych wartości może być nieco niepokojące biorąc pod uwagę jaki wpływ może to mieć na aktywność całej grupy. Tak samo jest w przypadku, gdy artysta wykonuje sam wszystko począwszy od produckji, nagrania, mixu aż po mastering. Oczywiście na dłuższą metę rozwój artysty jest pozytywnym zaangażowaniem, które zwiększy wyczekiwanie na to co artysta ma do pokazania. Jednakże nie można być pewnym, czy talent artysty zostanie odkryty w odpowiednim czasie i czy artysta rozwinie się do tego stopnia by w pełni przetworzyć swój potencjał na jego ekwiwalent pieniężny. Niepewne jest czy zgoda Big Hit na mixape J-Hope'a zostanie uznana za rozsądną inwestycję, ale nawet jeśli to Big Hit nie waha się by zapewnić pełne wsparcie przy produkcji mixtape'u nie tylko dla J-Hope'a ale również pozostałych członków grupy, tak jak i solo albumów. Big Hit wyprodukowało teledysk do tytułowej piosenki 'Daydream' i ulżyli platformy Vapp do promocji mixtape'u. Nie byłoby to możliwe bez miłości i bezgranicznego zaufania do swoich artystów. Powód jest prosty. Jak cześniej wspomniano, ich celem jest rozwój artysty. Ich zdaniem nawet bez zysków finansowych, wystarczający jest fakt, iż J-Hope może z dumą stanąć przed światem jako artysta solowy. Oto dowód na to, że kultura publiki nie jest jedynie algorytmem działającym w celu produkcji zysków finansowych i demonstracją jak rodzi się nowy artysta.

Źródło: Naver
ENG trans: hopeki_trans
PL trans: Setsu @ crushonyou