Zapytany o to, czy spodziewał się tak wielkiego sukcesu BTS, Bang Shi Hyuk odpowiedział szczerze „ Zawsze wierzyłem, że sobie poradzą. Nie miałem jedak pojęcia, że w tak krótkim czasie osiągną tak wiele. Mogę powiedzieć, że przez ten jeden rok całkowicie zdębiałem".

Zapytano go również, czy aktywność zespołu w social mediach była od początku planowana. „Tak, to prawda, że social media stanowią ważny czynnik w popularności BTS. Należy jednak powiedzieć, że to nie wytwórnia zmusza członków do udzielania się przez SNS, ale to oni sami zgłosili się do tego dobrowolnie już podczas ich predebiutu. Kiedy byli trainee, nie podlegali restrykcyjnym zasadom, dotyczącym używania telefonów. Dlatego też w zupełnie naturalny sposób stali się Twitterowymi maniakami".

„Myślę, że fanom podoba się to, że używają Twittera jak zwykły człowiek” kontynuował. „Na tej samej zasadzie działa YouTube, gdzie znajdziesz najpopularniejszą muzykę. To właśnie na YouTube dodajemy naszą muzykę i teledyski, i to tam fani po raz pierwszy odkryli BTS. Zespół zyskiwał coraz więcej fanów, przez komunikowanie się z nimi w czasie rzeczywistym przez social media".

Zapytany, o zdradzenie tego, co złożyło się na sukcesu BTS, Bang Shi Hyuk wyjawił, że było to połączenie siły social mediów, tego, co jest modne w k-popie i występów. Powiedział również, że dodawanie własnych historii do muzyki, zalicza się też do ich sukcesu.



„Kiedy wydaliśmy 'I Need U” z premedytacją stworzyliśmy tak mocny w odbiorze teledysk, aby ukazać, jak bolesna jest młodość. Kiedy czytałem komentarze pod filmikiem na YouTube, zobaczyłem wiele, w obcych językach mówiących 'Chciałem popełnić samobójstwo, ale to dodało mi siły'. Sądzę, że ten rodzaj zrozumienia i komunikacji jest kluczem ich sukcesu” powiedział.

Kiedy wspomniano, że wiele ludzi w przemyśle zastanawia się, co nastąpi po BTS, Bang Shi Hyuk odpowiedział „Jesteśmy w fazie przygotowań, ale nie jesteśmy gotowi, aby mówić (o naszych planach). Na razie skupiamy się przede wszystkim na BTS".

Odnosząc się do przyszłych planów BigHit mówił „Dla drugiej i trzeciej (grupy) po BTS, na pewno będziemy analizować ścieżkę, którą przeszli, aby stworzyć 'przepis na sukces'". Mówił również, że nie mogą jeszcze powiedzieć ze stuprocentową pewnością „ Rób to w ten sposób, a osiągniesz sukces jak BTS”, ale ten przepis będzie dość podobny do tego, dzięki któremu utworzyło się wiele sławnych zespołów, podążając za SM Enstertainment i Lee Soo Man, kiedy BoA weszły na japoński rynek.

Przepis na sukces według Bang Shi Hyuka stwrzony, na podstawie BTS jak na razie zawiera: opowiadanie własnej historii, utrzymywanie „pryncypium K-popu”, które pozwala przekraczanie bariery językowej (wciąż zachowując przy tym, świetny wygląd, genialne występy oraz ukazywanie talentów), porozumiewanie się z fanami przez social media oraz skupianie nie się na tym, co się tworzy, a nie na chęci sprzdarzy.




suource: Soompi
pl trans: MochiMon @crushonyou