[Wywiad dla Herald] Re┼╝yser MIC Drop ma nadziej─Ö, ┼╝e BTS przestan─ů by─ç kr─Öpowani przez spo┼éecze┼ästwo 171128 | CRUSHONYOU


Poczynaj─ůc na „Dope”, „Save Me”, „Young Forever” i „Not Today” re┼╝yser Kim SungWook do┼éo┼╝y┼é „MIC Drop” do listy teledysk├│w wyprodukowanych dla znanego na ca┼éym ┼Ťwiecie k-popowego zespo┼éu BTS.


Dzie┼éo, kt├│re mo┼╝e zosta─ç okrzykni─Öte teledyskiem roku, wype┼énione po brzegi stylem wideo do remiksu „MIC Drop”, kt├│ry jest owocem wsp├│┼épracy ameryka┼äskiego DJ Steve'a Aokiego, rapera Desiignera oraz siedmioosobowego zespo┼éu supergwiazd, tak jak oczekiwano nie┼║le naiesza┼é, od kiedy zosta┼é opublikowany w zesz┼éym tygodniu.

Kim, re┼╝yser, kt├│ry stoi za ostatnim zjawiskiem „Gor─ůczki BTS”, dzieli si─Ö szczeg├│┼éowymi informacjami na temat swojego ostatniego dzie┼éa, dla tych, kt├│rym zawierucha wywo┼éana teledyskiem „MIC Drop” to za ma┼éo.


Historia „MIC Drop”


„S┼éuchaj─ůc tej piosenki po raz pierwszy, nasz┼éa mnie ochota zamkni─Öcia BTS w pokoju przes┼éucha┼ä. Potem, zapragn─ů┼éem pokaza─ç ogl─ůdaj─ůcym jak zdo┼éali uciec stamt─ůd i uwolni─ç si─Ö za pomoc─ů muzyki”, powiedzia┼é Kim podczas ostatniego wywiadu dla The Korean Herald w Seulu.

Ten kapitalny i energiczny teledysk rozpoczyna si─Ö widokiem Steve'a Aokiego stoj─ůcego za konsolet─ů oraz znudzonym zespo┼éem siedz─ůcym w pomieszczeniu. W kolejnych uj─Öciach widzimy jak pe┼éni emocji zaczynaj─ů ta┼äczy─ç.

Re┼╝yser wyja┼Ťni┼é r├│wnie┼╝ znaczenie konceptu zamkni─Öcia zespo┼éu w ciasnym pomieszczeniu-symbol inwigilacji oraz zagro┼╝enia- kt├│ry by┼é wizualizacj─ů wiary w to, ┼╝e BTS uwolni─ů si─Ö od tego, w jaki spos├│b s─ů kr─Öpowani przez spo┼éecze┼ästwo.

„Jako zesp├│┼é ┼Ťwiatowej s┼éawy, BTS znajduj─ů si─Ö w centrum zainteresowania medialnego, kt├│re konsekwentnie ich ocenia. Tak samo, jak inni idole s─ů w ci─ůg┼éym biegu, zaj─Öci napi─Ötym grafikiem i pr├│bami. Czasami mog─ů si─Ö nie zgadza─ç z tym, co m├│wi─ů na ich temat media. Chcia┼ébym, aby BTS wzbili si─Ö na szczyt jako wolni arty┼Ťci” m├│wi┼é Kim.



W teledysku pojawiaj─ů si─Ö hejterzy, kt├│rzy s─ů ubrani w czarnych pelerynach, jednak dzi─Öki pot─Ödze muzyki BTS, staj─ů si─Ö oni ich fanami. Jak powiedzia┼é Kim „ Na koniec cz┼éonkowie zespo┼éu upuszczaj─ů mikrofony i znikaj─ů, tak jakby chcieli powiedzie─ç „Je┼Ťli umiesz, to mnie z┼éap. Wzbij─Ö si─Ö jeszcze wy┼╝ej, kiedy tylko tego zapragn─Ö". W poszukiwaniu wolno┼Ťci BTS wykonuje niezwykle agresywny taniec na parkingu, toczeni p┼éon─ůcymi samochodami i w monochromatycznym ┼Ťwiecie, kt├│ry Kim nazywa „przestrzeni─ů niesko┼äczono┼Ťci”, albo uosobieniem wyzwolenia.

Kim, wypowiedzia┼é si─Ö r├│wnie┼╝ na temat, tego, jak wsp├│┼épracowa┼éo si─Ö ze Steve’em Aokim w Los Angeles, gdzie by┼éy nagrywane sceny z konsolet─ů. Jako g┼é├│wny tw├│rca remiksu „MIC Drop”, nie tylko rozpoczyna teledysk, ale r├│wnie┼╝ kieruje BTS jako b├│g muzyki.

„Szczerze m├│wi─ůc, chcia┼éem go przedstawi─ç jako pewnego rodzaju boga muzyki. Nakr─Öcenie tych scen zaj─Ö┼éo tylko dwie godziny, dzi─Öki temu, ┼╝e Aoki jest prawdziwym profesjonalist─ů w ka┼╝dym aspekcie. Za┼éapa┼é wszystko, gdy tylko rzuci┼éem s┼éowo „charyzmatyczny” powiedzia┼é.


Od snowboardzisty do wirtuoza re┼╝yserskiego k-popowych teledysk├│w.


Zanim uzyska┼é tytu┼é re┼╝ysera teledysk├│w BTS, Kim by┼é ju┼╝ cenionym tw├│rc─ů, za swoje perfekcyjne wyczucie, czyni─ůce cuda w ka┼╝dym nagraniu, niezale┼╝nie od gatunku, w jak na przyk┼éad „Happiness” Red Velvet, czy „Danger” Taemina.

Ku wielkiemu zdumieniu Kim, pierwotnie by┼é utalentowanym snwboardzist─ů i skateboardzist─ů. Przez swoje zainteresowanie produkcj─ů filmow─ů, za┼éo┼╝y┼é w 2007 roku GWD-umiejscowione w Seulu studio filmowo-graficzne, specjalizuj─ůce si─Ö w reklamach, teledyskach oraz filmach dokumentalnych. Pracowa┼é tam nad projektami zwi─ůzanymi ze sportem i mod─ů, do momentu, kiedy Bang Shi-hyuk, CEO BigHit Entertainmnent, zaproponowa┼é Kimowi dwa lata temu wsp├│┼éprac─Ö. Tak oto pozna┼é BTS.

„Bang powiedzia┼é mi, ┼╝e by┼é pod ogromnym wra┼╝eniem teledysku „Ice Cream” Red Velvet, kt├│re wyre┼╝yserowa┼éem. Kiedy zako┼äczy┼éy si─Ö prace zwi─ůzane z mixtape'em RM, wyprodukowa┼éem „Dope”, gdzie brali udzia┼é wszyscy cz┼éonkowie zespo┼éu".

Wed┼éug tego, co powiedzia┼é nam Kim, restrykcyjne zasady nagrywania k-popowych teledysk├│w, nie r├│┼╝ni─ů si─Ö zbytnio od tego, co obowi─ůzuje podczas kr─Öcenia sportowych uj─Ö─ç. Jako ┼╝e przez d┼éugi czas uprawia┼é snowboarding, to co jest najbardziej brane pod uwag─Ö, przez Kima, to rytm, szybko┼Ť─ç i balans, czyli podstawowe rzeczy, o kt├│rych powinno si─Ö pami─Öta─ç, podczas jazdy na desce. Jak powiedzia┼é, to w┼éa┼Ťnie te elementy pozwalaj─ů na stworzenie najbardziej dynamiczne teledyski, pe┼éne energii, ryzmu i wyrafinowania.

„Podczas nagrywania, zawsze unikam statycznych i oklepanych uj─Ö─ç. Podczas gdy w wielu teledyskach mo┼╝na wci─ů┼╝ zobaczy─ç artystyczne uj─Öcia twarzy, tylko po to, aby podziwia─ç ich wygl─ůd, ja wol─Ö nagrywa─ç artyst├│w w ruchu, aby skupi─ç si─Ö na energii, aby uwydatni─ç ich naturalno┼Ť─ç” m├│wi┼é.

Bycie re┼╝yserem, nie jest jednak takie ┼éatwe jakby si─Ö mog┼éo wydawa─ç. Kim nie ma w planach pracy nad projektami, a┼╝ do stycznia przysz┼éego roku, aby pozwoli─ç swojej wyobra┼║ni na stworzenie kolejnych kreatywnych pomys┼é├│w w przysz┼éo┼Ťci.

„Uwa┼╝am, ┼╝e dzisiejsze teledyski s─ů zbyt prowokacyjne i odwa┼╝ne. Tworzy si─Ö je pod publik─Ö, nie uwzgl─Ödniaj─ůc w nich, ┼╝adnego wi─Ökszego przekazu. Zatem moim zadaniem jest kreowanie inspiruj─ůcych teledysk├│w, kt├│re maj─ů nie┼Ť─ç pewien przekaz oraz wnosi─ç co┼Ť w ┼╝ycia ogl─ůdaj─ůcych".

„Kiedy m├│j umys┼é jest zm─Öczony, nie umiem wymy┼Ťli─ç nic poza czym┼Ť banalnym, przez co nie tworz─Ö wed┼éug standardowych norm pracy. Po prostu potrzebuj─Ö czasu, aby si─Ö wyciszy─ç” powiedzia┼é.



source: Koreanherald
pl trans: MochiMon @crushonyou