Ekskluzywny wywiad z BTS, kt贸rzy zadebiutowali na ameryka艅skiej scenie 171122 | CRUSHONYOU


Spotkanie si臋 z odnosz膮cymi sukces celebrytami jest jak zbieranie gwiazd z nieba. A w szczeg贸lno艣ci, je艣li s膮 to tak topowe gwiazdy jak BTS. Grupa, kt贸ra dopiero co mia艂a sw贸j imponuj膮cy, ameryka艅ski debiut na gali American Music Awards (AMAs), jednej z trzech najwi臋kszych ceremonii muzycznych obok Grammys i Billboard Music Awards, ma mocno zapchany grafik.
Nawet w dzie艅 wyst臋pu, 20. listopada, zaraz po tym wywiadzie powiedzieli, 偶e maj膮 jeszcze zaplanowany wywiad dla japo艅skiej stacji, jak r贸wnie偶 sesj臋 zdj臋ciow膮 dla ameryka艅skiego magazynu ‘VOGUE.’ Mimo, 偶e byli bardzo zaj臋ci i ze 艣wiadomo艣ci膮, 偶e jest to ich jedyny wywiad z pras膮 korea艅sk膮, w trakcie ca艂ego wywiadu uwa偶nie udzielali odpowiedzi. Ilekro膰 zadano wszystkim cz艂onkom pytanie, bardzo intensywnie nad nim my艣leli i podawali odpowied藕.
Przejdziemy teraz do naszego wywiadu z tymi siedmioma uwa偶nymi, m艂odymi m臋偶czyznami - liderem RM’em, Sug膮, Jinem, J-Hope’m, Jiminem, V i Jungkookiem.

Debiut na scenie najbardziej ameryka艅skiej gali. “Uznano nas za cz臋艣膰 wydarzenia”

― Jakie to uczucie sta膰 na scenie podczas gali American Music Awards (AMAs)?
RM: “Jeszcze nie ca艂kiem to do mnie dotar艂o (艣miech)”
― Odpowied藕 typowa dla wzorowego ucznia (艣miech) AMAs jest jedn膮 z trzech g艂贸wnych ceremonii muzycznych obok Grammys i Billboard Music Awards, ale spo艣r贸d tych trzech, to AMAs uznano za najbardziej ameryka艅sk膮 ceremoni臋.  Zaproszenie dla korea艅skiego artysty na AMAs jest czym艣 naprawd臋 niesamowitym. Wydaje mi si臋, 偶e za reakcj膮 “nie dotar艂o to do mnie”, kryje si臋 co艣 wi臋cej.
J-Hope: “AMAs to gala, kt贸r膮 widywa艂em jedynie na filmikach, wi臋c bycie tam osobi艣cie, wyst臋powanie na scenie a w szczeg贸lno艣ci zobaczenie tylu fan贸w, kt贸rzy przyszli nam kibicowa膰 by艂o ca艂kiem nowym do艣wiadczeniem. To zaszczyt. Je艣li nadarzy艂aby si臋 okazja, to fajnie by艂oby przyjecha膰 na AMAs r贸wnie偶 w przysz艂ym roku, aby pokaza膰 艣wietny wyst臋p. Jestem wdzi臋czny fanom.”
RM: “Tak jak powiedziano, AMAs jest najbardziej ameryka艅sk膮 gal膮. S膮dz臋, 偶e takiego presti偶u nie posiada nawet Billboard. Na takiej gali, czuli艣my, 偶e nie przedstawiono nas jedynie jako takich fascynuj膮cych artyst贸w z Azji, ale uszanowano nas i potraktowano jako cz臋艣膰 wydarzenia. W kolejno艣ci wyst臋p贸w byli艣my 16. na 17. Wyst臋powali艣my zaraz przed Dian膮 Ross (kt贸ra otrzyma艂a nagrod臋 American Music Lifetime Achievement Award), i nawet zapowiedzia艂 nas duet The Chainsmokers. Pod wieloma wzgl臋dami, nie powiedzieli jedynie “No chod藕cie tu i spr贸bujcie swoich si艂”, ale wiedzieli o nas bardzo du偶o i uszanowali nas, wydawa艂o si臋, 偶e d艂ugo si臋 dla nas przygotowywali.”

Liczba obserwuj膮cych na Twitterze podwoi艂a si臋 w ci膮gu 6 miesi臋cy, przekraczaj膮c 10 milion贸w.

Najbardziej imponuj膮c膮 cz臋艣ci膮 rozmowy by艂 fakt, 偶e odnosz膮c si臋 do fan贸w, stale powtarzali “fan” [dop. t艂um. R贸偶nica jest taka, 偶e staraj膮 si臋 dostrzec ka偶dego fana z osobna jako r贸wnie wa偶nego, stawiaj膮c nacisk na ka偶d膮 osob臋 z fandomu zamiast fandom jako og贸艂]. Wyra偶ali si臋 tak, 偶e s膮 grup膮 idoli, kt贸rzy z trudem zaistnieliby bez fan贸w.
― Od czasu BBMA w maju i teraz po AMAs, wasza pozycja wydaje si臋 gwa艂townie wzrasta膰. Czy kt贸rykolwiek z Was osobi艣cie odczuwa t膮 pr臋dko艣膰 w jakiej si臋 rozwijacie?
Jin: “W zesz艂ym roku, na ko艅coworocznej gali ( ‘Melon Music Awards’ organizowanej przez LOEN Entertainment), zdobyli艣my nasz pierwszy Daesang. Wi臋c nie min膮艂 nawet rok od momentu, kiedy przytulili艣my si臋 i razem p艂akali艣my. Ponadto, otrzymali艣my nagrod臋 na BBMA i mieli艣my szans臋 wyst膮pi膰 na AMAs. Szybko艣膰 z jak膮 dotarli艣my a偶 tutaj by艂a tak du偶a, 偶e jej nie czuli艣my, to naprawd臋 fascynuj膮ce. Wydarzy艂o si臋 tak wiele. A wszystko to w zaledwie jeden rok.”

RM: “W mediach spo艂eczno艣ciowych, nasz膮 dum膮 i podstawow膮 si艂膮 jest Twitter. Naj艂atwiej nam si臋 go u偶ywa. Przed czerwcem, nasze konto mia艂o 5 milion贸w obserwuj膮cych. Teraz przekroczyli艣my 10 milion贸w (na dzie艅 21.11 konto BTS mia艂o 10,3 miliona obserwuj膮cych, co daje najwi臋cej spo艣r贸d korea艅skich kont). Korzystamy z medi贸w spo艂eczno艣ciowych od 5 lat, ale liczba podwoi艂a si臋 w mgnieniu oka. Zaledwie od czerwca. Ponadto ‘Billboard Hot 100’ (we wrze艣niu tego roku BTS znale藕li si臋 na 85. miejscu z tytu艂ow膮 piosenk膮 ‘DNA’ z ich najnowszego albumu. To drugi rekord piosenki korea艅skiej zaraz po ‘Gangnam Style’ nale偶膮c膮 do PSY) jest list膮, na kt贸rej ka偶dy artysta chcia艂by si臋 znale藕膰. Nawet debiutu w Ameryce na AMA ci臋偶ko jest do艣wiadczy膰, wi臋c to dla nas zaszczyt i co艣 wyj膮tkowego. Naprawd臋 uwa偶am, 偶e to w 100 % zas艂uga si艂y ka偶dego fana. Nawet my po raz pierwszy widzimy taki fandom (艣miech)."
― Po艣r贸d cech charakterystycznych dla BTS znajduj膮 si臋 serie, tak zwane ‘Szkolna Trylogia’ i ‘Youth’ w kt贸rych trzymacie si臋 jednego motywu i u偶ywacie go jako centrum waszej muzyki. W takim procesie, pokazujecie kontent w kt贸rym ka偶dy z cz艂onk贸w BTS z osobna dojrzewa艂 i si臋 rozwija艂. Jak my艣licie, w jakim stopniu wasz rozw贸j i narracja wsp贸艂gra z waszym obecnym 偶yciem?
Suga: “Nie mo偶emy powiedzie膰, 偶e nasze teksty s膮 w 100 % tylko naszymi do艣wiadczeniami.  Ale to prawda, 偶e bardzo wiele naszych do艣wiadcze艅 zawiera si臋 w tekstach. Wydali艣my wiele piosenek takich jak “JUMP” i tym podobne (艣miech) Starali艣my si臋 zaprezentowa膰 piosenki w takiej kolejno艣ci, aby opowiedzie膰 historie naszego pokolenia i os贸b w naszym wieku.”
RM: “Nasz膮 debiutanck膮 piosenk膮 by艂 utw贸r ‘No More Dream.’ Kiedy s艂uchasz piosenki, ci膮gle powtarza si臋 wers ‘Hej, jakie masz marzenie?’. W tamtym czasie moi przyjaciele mieli oko艂o 20 lat. Byli to liceali艣ci, ale te偶 starsi koledzy, kt贸rzy dopiero co rozpocz臋li studia. Ale nie rozumia艂em przyjaci贸艂, kt贸rzy nie mieli 偶adnych marze艅. Napisa艂em ten tekst, z sercem pe艂nym z艂o艣ci, dlaczego moi przyjaciele tak b艂膮dzili.
My艣l臋, 偶e dlatego, i偶 nasze teksty posiadaj膮 punkty wsp贸lne z do艣wiadczeniami os贸b w naszym wieku i nastolatkami, zatem mog膮 sympatyzowa膰 z nimi. Piosenk臋 ‘Danger’ wydali艣my z zamys艂em “Je艣li si臋 nie polepszymy, sytuacja si臋 pogorszy”. Zgromadzili艣my wielu fan贸w po wydaniu ‘I NEED U’. I pomy艣le膰, 偶e arty艣ci pod膮偶aj膮 razem ze swoj膮 piosenk膮 tytu艂ow膮 (艣miech).
― Macie fan贸w na ca艂ym 艣wiecie. W jakim kraju, poza Kore膮, fani maj膮 najwi臋cej pasji?
Suga: “Brazylia! By艂a to 10-krotnie wi臋ksza energia ni偶 na wczorajszym AMAs. Kiedy koncert si臋 zaczyna, ca艂a pod艂oga si臋 trz臋sie. 艢piewaj膮 razem z nami wszystkie piosenki od pocz膮tku do ko艅ca. Kiedy widz臋 brazylijskich fan贸w jestem w szoku. S膮 wspaniali.”
RM: “Opisuj膮c fan贸w w Brazylii idealne s膮 okre艣lenia: Samba, festiwal, ekscytacja. Kiedy wyst臋pujemy, oko艂o 100 os贸b robi flashmob. Maj膮 tyle pasji, 偶e ma si臋 wra偶enie jakby ich podekscytowania mia艂o poch艂on膮膰 nas 偶ywcem.”
V: “Brazylijscy fani ta艅cz膮 jakby sami wyst臋powali na scenie. Kiedy spojrzysz na publiczno艣膰 ze sceny, widok jest naprawd臋 interesuj膮cy i emocjonuj膮cy.”  
Jin: ”Mam wra偶enie, 偶e ogl膮damy festiwal (艣miech)”

Jakie zmartwienia maj膮 idole, kt贸rzy sami komponuj膮 muzyk臋 i pisz膮 teksty?

― Cz艂onkowie grupy to idole, kt贸rzy tworz膮 w艂asn膮 muzyk臋. Kiedy j膮 tworzycie, na czym skupiacie si臋 najbardziej? Trendy? Brzmienie? Tekst?  
Suga: “Powiedzia艂bym, 偶e martwimy si臋 o ka偶dy aspekt, mimo, 偶e z 偶adnego nie mo偶emy zrezygnowa膰. Trendy, przekaz i brzmienie s膮 niew膮tpliwie istotne. Kiedy tworzymy piosenki, bardzo du偶o czasu sp臋dzamy z producentami. My r贸wnie偶 du偶o pracujemy. Kiedy tworzymy album, nasz grafik jest praktycznie pusty. Skupiamy si臋 tylko na piosenkach. Wytw贸rnia wymaga od nas jedynie tych bardzo wa偶nych, nieuniknionych zaj臋膰 i daje nam czas, aby艣my pracowali nad piosenkami.  Dlatego nie pozostaje nam nic innego jak tylko skoncentrowa膰 si臋 na tworzeniu muzyki (艣miech) Dla wytw贸rni liczy si臋 znaczenie pracy nad muzyk膮 i wp艂yw jaki ma nasza grupa.


RM: “Nad piosenk膮 tytu艂ow膮 pracuje od 20 do 30 os贸b. Musimy zastanowi膰 sie nad podzia艂em piosenki, czy utw贸r b臋dzie modny, czy jest to piosenka z kt贸r膮 mo偶na wyst膮pi膰 i my艣limy nad jej to偶samo艣ci膮. Wierz臋, 偶e w wytw贸rni rozumiej膮 wa偶no艣膰 tego procesu i pozwalaj膮 nam skupi膰 si臋 na tworzeniu muzyki.”
― Jak my艣licie, co stoi za waszym sukcesem?
J-Hope: “My艣l臋, 偶e istnieje kilka podstawowych czynnik贸w. Powiedzia艂bym, 偶e to dzi臋ki naszej muzyce, ale r贸wnie偶 wyst臋pom. M贸g艂bym stwierdzi膰, 偶e osoby, kt贸re us艂ysza艂y nasz膮 muzyk臋, a p贸藕niej zobaczy艂y wyst臋p z danym utworem, wyra偶a艂y entuzjazm. Najwa偶niejsz膮 rzecz膮 jest, w moim odczuciu, fakt, 偶e to dzi臋ki fanom, kt贸rzy zaufali nam i 艣ledzili nasz膮 karier臋, zaszli艣my tak daleko. Poniewa偶 fani maj膮 tak wielk膮 si艂臋, mogli艣my wzi膮膰 udzia艂 w takiej znacz膮cej gali, przyjecha膰 na AMA i nawet pojawi膰 sie w programach telewizyjnych w Ameryce. Nawet kiedy wchodzimy na strony internetoweto fani okazuj膮 wielki entuzjazm. My艣l臋, 偶e to ich wp艂yw odgrywa du偶膮 rol臋 w naszym sukcesie.”
RM: “To jak zgromadzili艣my naszych fan贸w budzi ciekawo艣膰. My艣l臋, 偶e BTS jest jak zestaw prezent贸w. Mamy muzyk臋, wyst臋py, ubrania, teledyski i media spo艂eczno艣ciowe. Wydaje si臋, 偶e zawarli艣my w muzyce szczero艣膰, by stworzy膰 innym drzwi przez kt贸re mog膮 wej艣膰. Drzwi, aby nasi fani mogli do艂膮czy膰. Ludzie mog膮 do艂膮czy膰 dzi臋ki naszym wyst臋pom, albo poniewa偶 podoba im si臋 nasza muzyka, wi臋c wygl膮da to tak, jakby艣my stworzyli tre艣膰 艂膮cz膮c膮 w jedno wiele r贸偶nych element贸w.”
Suga: “My艣l臋, 偶e w przypadku idoli, harmonia w grupie jest rdzeniem. Zesp贸艂 musi sobie dobrze radzi膰 jako ca艂o艣膰, aby ka偶dy cz艂onek z osobna dobrze sobie radzi艂.  Siedmiu osobom wcale nie jest 艂atwiej o wszystkim my艣le膰, ale s膮dz臋, 偶e nasz膮 mocna stron膮 jest wykorzystywanie tego toku my艣lenia, aby i艣膰 przed siebie.”  
RM: “Wiele razy chcia艂em mie膰 osobne konta na SNS, ale zrezygnowa艂em z tego pomys艂u, bo wiem, 偶e lepsz膮 synergi臋 mamy u偶ywaj膮c jednego konta.”
J-Hope: ”Dzi臋ki naszym fanom mogli艣my by膰 na gali Billboard Music Awards i otrzyma膰 nagrod臋 (艣miech).”

Sekretn膮 metod膮 kryj膮c膮 si臋 za sukcesem uzywania medi贸w spo艂eczno艣ciowych jest to, 偶e “nie u偶ywaj膮 osobnych kont”

― Korzystanie z medi贸w spo艂eczno艣ciowych zaliczamy jako pozytywny czynnik waszego sukcesu. Ciekawi膮 nas wasze przemy艣lenia na temat tego jak pierwszy raz stworzyli艣cie filmiki z serii ‘Bangtan Bomb’.
Jin: “‘Bangtan Bomby’ to momenty, kiedy nagrywamy to, jak zachowujemy si臋  w naszym codziennym 偶yciu, i tak te偶 wszystko publikujemy. Kiedy je nagrywamy, wyg艂upiamy si臋 tak jak zazwyczaj, ale nadal idzie to do publikacji. Ci臋偶ko jest nagrywa膰 i wrzuca膰 wszystko w jednym tygodniu. Dlatego zawsze publikujemy swoje wyg艂upy w poczekalni albo filmiki z b艂ahymi rzeczami. Jednak fani chyba lubi膮, kiedy publikujemy filmiki o naszym codziennym 偶yciu.”
Suga: “W przesz艂o艣ci nie przepada艂em za mediami spo艂eczno艣ciowymi. Kiedy zacz臋li艣my z nich korzysta膰 martwi艂em si臋, bo mimo, 偶e daj膮 one pewne korzy艣ci, to istniej膮 r贸wnie偶 te ryzykowne aspekty. Ale kiedy tak z tego korzysta艂em, poczu艂em, 偶e najwa偶niejsz膮 rzecz膮 jest pokazanie prawdziwych nas. Mo偶na zobaczy膰 nasz cool, uroczy albo przystojny wizerunek w TV, ale my艣l臋, 偶e fan贸w bardziej ciekawi膮 nasze inne strony. ‘Bangtan Bombs’ s膮 bliskie temu jacy jeste艣my w prawdziwym 偶yciu i pokazuj膮 to jacy jeste艣my poza scen膮. My艣limy o mediach spo艂eczno艣ciowych jak o przyjacielu. Nie publikujemy czego艣 w zale偶no艣ci od grafiku, jakby to by艂a nasza praca, publikujemy wtedy, kiedy mamy na to ochot臋. I publikujemy bardzo cz臋sto. My艣l臋, 偶e to dlatego ludzie doceniaj膮 nasze media spo艂eczno艣ciowe.”
Jimin: “Cz臋sto s艂yszymy, 偶e du偶o korzystamy z SNS, ale tak si臋 tylko wydaje, poniewa偶 z jednego konta korzysta siedem os贸b (艣miech) Powinienem powiedzie膰, 偶e to w艂a艣nie dobra strona korzystania z jednego konta? Cz臋艣ciej go u偶ywasz po prostu.”
Suga: “Je艣li korzystamy z jednego konta, to naprawd臋 mo偶na dostrzec nasz膮 jedno艣膰 jako grupy.”
RM: “Ostatnimi czasy ka偶dy, 艂膮cznie z nami, cz臋sto korzysta z medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Nie u偶ywamy ich w formalny spos贸b, wierzymy, 偶e naturaln膮 rzecz膮 jest publikowanie zdj臋膰, filmik贸w czy muzyki, kt贸r膮 chcemy si臋 podzieli膰, bo to daje wra偶enie, 偶e publikujemy co艣, bo po prostu chcemy to opublikowa膰.”
V: “Po naszym debiucie opublikowali艣my ponad 100 tysi臋cy tweet贸w. I do tej pory wydali艣my ponad 100 piosenek. Nazbiera艂o si臋 ich i kiedy patrz臋 na te piosenki i melodie to zdarza si臋, 偶e czego艣 偶a艂uj臋. Czuj臋 za偶enowanie. Ale r贸wnocze艣nie, my艣l臋, 偶e s膮 ca艂kiem fajne, poniewa偶 stworzyli艣my je ze szczero艣ci膮.”
― Czy czujecie pewien ci臋偶ar, 偶e zbyt du偶a cz臋艣膰 waszego 偶ycia prywatnego wychodzi na 艣wiat艂o dzienne poprzez media spo艂eczno艣ciowe?
Jungkook: “Nigdy mi to nie przesz艂o przez my艣l.“
Suga: “Je艣li nie chcemy, aby co艣 ujrza艂o 艣wiat艂o dzienne, rozmawiamy mi臋dzy sob膮 i nie publikujemy danej rzeczy (艣miech).”
RM: “Ja osobi艣cie miewam takie zmartwienie. Martwi mnie troch臋, czy co艣 nie wyjdzie na jaw, kiedy ja b臋d臋 bezbronny (艣miech)”
Suga: “Fani lubi膮 takie niechronione wizerunki (艣miech)”
― Nie macie swoich osobistych kont? Wygl膮da na to, 偶e nie ujawniacie pewnych rzeczy poza zespo艂owym kontem?
Suga: “Nie mamy. Dzielimy jedno konto i z niego korzystamy.”

Taniec grupy znany jest ze swojej trudno艣ci. “Chyba nie macie 艂atwych piosenek.”

― Nawet w艣r贸d idoli jeste艣cie znani z “niezwykle ci臋偶kich”, mocnych choreografii. Jakie, waszym zdaniem, s膮 najtrudniejsze choreografie?”
RM: “Danger. W wielu partiach ja w og贸le nie ta艅cz臋, wi臋c poza tym niewiele wiem. (艣miech).”
V: “Wszystkie by艂y trudne. Od samego pocz膮tku, ilekro膰 pojawia sie nowa choreografia, m贸wili艣my, 偶e jest najwy偶szej klasy (艣miech).”
J-Hope: “Gdybym mia艂 wybra膰 tylko jedn膮, to wybra艂bym ‘Blood, Sweat & Tears'. Nawet teraz, kiedy wyst臋pujemy z t膮 piosenk膮, zu偶ywamy du偶o staminy. Ma naprawd臋 trudne kroki.”
Jimin: “My艣l臋, 偶e inaczej jest w przypadku ka偶dego z nas. Dla mnie ‘MIC Drop’ by艂o naprawd臋 trudne. Jest wiele partii gdzie musz臋 ta艅czy膰 i 艣piewa膰 jednocze艣nie. Wygl膮da na to, 偶e mi臋dzy ka偶dym z nas jest pewna r贸偶nica.”
V: “Doda艂bym r贸wnie偶 ‘We Are Bulletproof pt. 2’ (艣miech). Ale s膮dze, 偶e praktycznie wszystkie nasze piosenki s膮 tak trudne (艣miech)”
― Cz艂onkowie grupy musieli mie膰 wiele zmartwie艅 odno艣nie piosenek, jako, 偶e bior膮 udzia艂 w pisaniu tekst贸w i komponowaniu muzyki.
RM: “Nawet pisz膮c teksty, cz臋sto si臋 martwi臋. Czytam wiele gazet, ksi膮偶ek i ucz臋 si臋 na temat statusu quo w spo艂ecze艅stwie. Teksty pisane przez nas b臋d膮 r贸wnie偶 oceniane przez specjalist贸w, patrz膮cych na nie obiektywnie, tak jak w przypadku profesora nauk na temat kobiet.”
― Czy w podobny spos贸b rozpocz膮艂 si臋 wasz udzia艂 w kampanii UNICEF na rzecz powstrzymania przemocy szkolnej?
RM: “Polegamy na muzycznej kierunkowo艣ci. My艣l臋, 偶e kwestia przemocy dotyczy g艂贸wnie m艂odych ludzi i tych blisko ze sob膮 zwi膮zanych. Nazwa kampanii brzmi ‘Love Myself’. Osobi艣cie s膮dz臋, 偶e ta fraza sama w sobie ma znaczenie, nawet je艣li zwraca niewielk膮 uwag臋 spo艂ecze艅stwa. Chcia艂bym wierzy膰, 偶e pokochanie samego siebie jest ju偶 pierwszym krokiem do powstrzymania przemocy.”
Suga: “Kiedy rozpocz臋li艣my kampani臋 i opowiedzieli艣my swoj膮 histori臋, chcieli艣my wykorzysta膰 nasz rosn膮cy wp艂yw w dobrym celu. Uwa偶am to z膮 dobr膮 kampani臋 i my艣l臋, 偶e idzie ona w dobrym kierunku. Cz艂onowie grupy otwarcie wyrazili ch臋膰 bycia cz臋艣ci膮 tej kampanii.”
― W艣r贸d idoli, wy wydajecie si臋 bardzo interesowa膰 sprawami spo艂ecznymi. Dosz艂y mnie r贸wnie偶 s艂uchy, 偶e czytacie du偶o wiadomo艣ci. Czy tego typu rzeczy s膮 pomocne dla was kiedy tworzycie muzyk臋?
Suga: “Jako, 偶e nasi fani 偶yj膮 w takima nie innym spo艂ecze艅stwie, to dyskutuj膮 na tematy kt贸re maj膮 miejsce, wi臋c my r贸wnie偶 powinni艣my o nich wiedzie膰.”
RM: “Ju偶 od samego debiutu, u偶ywali艣my muzyki majacej pewna to偶samo艣膰 do opowiedzenia naszej historii. Historii ludzi w naszym wieku. Ale kiedy opowiadamy ich histori臋, niemo偶liwym jest aby艣my nie wiedzieli nic na temat spo艂ecze艅stwa, kt贸re ich otacza. Je艣li nie znaliby艣my og贸lnej idei obecnego spo艂ecze艅stwa, nie byliby艣my w stanie napisa膰 tekst贸w zawieraj膮cych si臋 w tym kontek艣cie.”
― Co waszym zdaniem zyskali艣cie, a do stracili艣cie bed膮c idolami?
Suga: “Zyskali艣my do艣wiadczenia, kt贸rych wiele os贸b w naszym wieku z 艂atwo艣cia nie mo偶e mie膰. Stracili艣my natomiast zwyczajny styl 偶ycia. To co jest zwyczajne dla innych ludzi, dla nas sta艂o si臋 obce i wyj膮tkowe. Bardzo du偶o rozmy艣la艂em i martwi艂em si臋, ale nie s膮dz臋, 偶e w tym przypadku jest to kwestia tego co jest dobre, a co z艂e.”
Jin: “Zyskali艣my mi艂o艣膰 wielu fan贸w, ale stracili艣my przyjaci贸艂. Z racji tego, 偶e bywamy bardzo zaj臋ci.”

“Nasza muzyka to historia naszego rozwoju”

― Co wed艂ug was mo偶e odr贸偶nia膰 was od innych korea艅skich grup idoli?
Suga: “Nasz膮 dum膮 s膮 wyst臋py. Uwielbiamy nasze wyst臋py do tego stopnia, i偶 mamy nadziej臋, 偶e wiele os贸b je zobaczy, jak r贸wnie偶 jeste艣my naprawd臋 pewni swoich wyst臋p贸w. Mo偶e istniej膮 pewne r贸偶nice w odniesieniu do naszej historii, kt贸r膮 zebrali艣my przez te kilka lat, oraz naszej szczero艣ci. S膮dz臋 nawet, 偶e mo偶liwe jest, i偶 nie ma drugiej takiej grupy, kt贸ra zasz艂a tak daleko b臋d膮c w takim po艂o偶eniu z jakiego my zaczynali艣my.”
RM: ”To troch臋 jak narracja i postulat. Narracja zawiera sie w naszej muzyce i spojrzeniu na 艣wiat. Nasza historia opowiada o m艂odo艣ci i czasach szkolnych. Czyjej艣 m艂odo艣ci, szkole czy najpi臋kniejszej chwili w 偶yciu. Poprzez muzyk臋 opowiadamy historie ludzi z naszej grupy wiekowej. Tego typu narracja i opowie艣膰 znajduje si臋 w naszej muzyce. Dodatkowo, w naszej muzyce s艂ycha膰 powiedzenie, 偶e ‘zaczynali艣my na dnie, a teraz jeste艣my tutaj’. Fani czuj膮 si臋 dumni z tego aspektu, my r贸wnie偶. We wsp贸艂istnieniu, my jeste艣my t艂em, kt贸re kreuje te wszystkie narracje. Zacz臋艂o si臋 od tego, 偶e cz艂onkowie grupy nie stworzyli osobnych kont w mediach spo艂eczno艣ciowych. Mog膮 odej艣膰 m贸wi膮c, 偶e chc膮 zrobi膰 solo , a wszyscy cz艂onkowie maj膮 co艣, w czym sami s膮 dobrzy. Ale my艣l臋, 偶e wszyscy wiemy w jakim kierunku chcemy i艣膰. Nie by艂o momentu, w kt贸rym nie mieliby艣my grafiku czy 膰wicze艅. To dzi臋ki temu, 偶e razem stworzyli艣my mark臋 znan膮 jako BTS, byli艣my w stanie zaj艣膰 tak daleko.”
Suga:  “Jeste艣my w tym wszyscy razem. W naszym zespole nie ma nikogo, kto my艣li ‘Wszystko jest na mojej g艂owie’. BTS ma znaczenie i tylko tak o tym my艣l臋.”
RM: “Moim umiej臋tno艣ciom tanecznym wiele brakuje, ale wci膮偶 ci臋偶ko pracuj臋 nad choreografi膮 nie dlatego, 偶e chc臋 by膰 lepszy, ale dlatego, 偶e chc臋 pom贸c wizerunkowi grupy. I my艣l臋 tylko o tym, 偶e chc臋 dor贸wna膰 wizerunkowi grupy.”
― Podsumowuj膮c, jakie s膮 wasze osobiste cele, kt贸re chcecie osi膮gn膮膰?
Jin: “Chc臋 by膰 szcz臋艣liwy. To nie jest wielki cel. Po prostu mam nadziej臋, 偶e b臋d臋 m贸g艂 nadal si臋 艣mia膰 i 偶y膰 szcz臋艣liwie tak jak teraz.”
Jimin: “Chc臋 sobie dobrze radzi膰 w tym czym zajmuje sie teraz. Chc臋 us艂ysze膰, 偶e dobrze mi idzie to co teraz robi臋. Mam nadziej臋 poprawi膰 si臋, wi臋c nawet kiedy sam spojrz臋 na siebie bed臋 m贸g艂 pomy艣le膰 ‘By艂e艣 dzi艣 艣wietny, dobra robota’.”
J-Hope: “Chc臋 wyda膰 m贸j mixtape. W艂a艣nie nad nim pracuj臋. Chc臋 go szybko zrealizowa膰 Nie chcia艂bym, aby by艂 to mixtape z zaledwie kilkoma utworami, ale raczej na poziomie albumu. Pomy艣la艂em sobie ‘ RM i Suga wydali swoje mixtape’y, chc臋 stworzy膰 muzyk臋 w we w艂asnych barwach.’ Czuj臋 potrzeb臋 komunikowania si臋 z fanami z Ameryki i innych zagranicznych kraj贸w, wi臋c musz臋 popracowa膰 nad nauk膮 j臋zyk贸w obcych.”
Jungkook: “Jest wiele rzeczy, kt贸re chc臋 zrobi膰 w tym roku, jak i w nast臋pnym. Pocz膮wszy od 艣piewu i ta艅ca, chc臋 te偶 pisa膰 piosenki i by膰 dobry w j臋zykach obcych. Moim najwi臋kszym celem jest bycie pe艂n膮 inicjatywy osob膮, kt贸ra faktycznie robi to chce robi膰 nie odk艂adaj膮c niczego i nie jest leniwa.”
V: “Ja chcia艂bym wi臋cej gra膰, r贸偶ne charaktery i w r贸偶nych gatunkach. Chce te偶 uczy膰 si臋 fotografii i stara膰 si臋 robi膰 lepsze zdj臋cia. Jako piosenkarz i cz艂onek BTS, chc臋 by膰 fajniejsz膮 osob膮. Chc臋 sta膰 si臋 osob膮 robi膮c膮 艣wietne promocje w r贸偶nych dziedzinach. ”
Suga: “Ilekro膰 ko艅cz臋 jak膮艣 muzyk臋, to my艣l臋 ‘chc臋 zej艣膰 ze sceny, kiedy rozbrzmiewaj膮 oklaski’, to jest m贸j najwi臋kszy cel. Tak my艣l臋, 偶e chc臋 odej艣膰, kiedy dostaj臋 oklaski, ale mam nadziej臋, 偶e ten moment jest jeszcze bardzo odleg艂y. Tworz臋 muzyk臋 ju偶 od d艂u偶szego czasu, ale mam nadziej臋, 偶e b臋d臋 j膮 tworzy艂 przez jeszcze d艂u偶szy czas, ni偶 ten kt贸ry min膮艂 do tej pory. Nie mam poj臋cia czy to mo偶liwe, ale cz臋sto my艣l臋 o tym, 偶e chc臋 zej艣膰 ze sceny, kiedy s艂ycha膰 oklaski."
RM> “‘LOVE MYSELF’ to moje marzeniem. Mimo, 偶e nie wiem, czy b臋d臋 w stanie je osi膮gn膮膰 zanim umr臋 (艣miech)”

藕r贸d艂o: Chosun.com
eng trans: Christie & Kylie @ allforbts
pl trans: Setsu @ crushonyou