Big Hit Entertainment

Powiedzenie, że rok 2017 był ważny dla koreańskiego boysbandu BTS, byłoby umniejszeniem. Pomiędzy niezliczonymi rekordami i wzrostem w celu zdominowania międzynarodowej sceny boysbandów, ich ścieżka na szczyt zwróciła niemałą uwagę. W tym tygodniu zobaczymy ich występ na gali American Music Awards i pojawią się w wielu programach telewizyjnych takich jak "Jimmy Kimmel Live!" i "The Ellen Degeneres Show." Nieco później w tym miesiącu, kpopowy septet wyda remix piosenki “Mic Drop” razem z producetem EDM Stevem Aokim i Desiigner'em, najlepiej znanym z zeszłorocznego kawałka “Panda.”

Podczas, gdy oni spotkali się z aprobatą Ameryki w ostatnich miesiącach, marka refleksyjnego hip-hopu BTS rozniosła się wśród fanów dookoła świata już z pierwszym albumem "2 Cool 4 Skool" wydanym w 2013 roku. Wyjątkowo oddany fandom znany pod nazwą ARMY lub Adorable Representative M.C for Youth, pomógł napędzić karierę zespołu poprzez kampanie w mediach społecznościowych i innych skoordynowanych wydarzeniach, mając na celu podnoszenie świadomości o artystach i ich muzyce, której znaczna cześć opiera się na tysiącletnich doświadczeniach i adresuje zło społeczeństwa i naturę ludzką w sposób rzadko spotykany w koreańskim przemyśle muzycznym.

Wszystkie oczy zwrócone są ku nim przed zbliżającym się wystepem na AMAs, a poniżej znajduje sie trochę liczb, które do tej pory zbudowały karierę BTS. Wszystkie dane zebrane są na dzień 16. listopada.



1: Miejsce w rankingu Billboard Social 50 przez 48 tygodni. W maju na gali Billboard Music Awards BTS zabrali do domu nagrodę Top Social Artist.

2: Rozdział z dzieła "Demian" Herman Hesse, zacytowany w teledysku “Blood Sweat & Tears”. Skłaniające do myślenia wyobrażnia BTS powiązane z ich piosenkami i albumami często robią aluzje do źródeł zewnętrznych.

3: Miejsce w linii, które zajmował członek grupy - Jin i został nazwany "trzecim od lewej", kiedy jego wygląd zrobił furorę w sieci podczas BBMAs.

4: Ilość albumów studyjnych, które wydała grupa w Korei i Japonii od 2013 roku. Wydali również kilka EP, singli i dłuższych, powtórnie wydanych albumów.

5: Miejsce w rankingu Korea Power Celebrity list w 2017, stworzonym przez magazyn Forbes.

7: Miejsce w Top 10 na liście Billboard 200 z albumem "Love Yourself: Her" we wrześniu, stając się najwyższą pozycją dla koreańskiego albumu kiedykolwiek w stanach.

16,5: Bilionów wonów (prawie 15 mln dolarów/ ok. 54 mln zł), które wytwórnia BTS - Big Hit zyskała w inwestycjach od 2012 roku, według The Korea Herlad.

67: Szczytowa pozycja uzyskana przez "DNA" na liście Billboard Hot 100, czyniąc ten utwór najwyżej postawionym utworem koreańskiej grupy w amerykańskim rankingu.

73: Liczba krajów, w których "Love Yourself: Her" znalazło się na 1. miejscu na listach iTunes zaraz po wydaniu.

269: Łączna ilość uznań (tzw. credits), które członkowie BTS posiadają zgodnie z Korea Music Copyright Association (KOMCA). Z liczbą 86 uznań, RM (znany wcześniej pod pseudonimem Rap Monster) ma na swoim koncie najwięcej uznań z tworzenia muzyki spośród wszystkich siedmiu członków.

1,793: Ilość dni, po których BTS osiągnęli 10 milionów obserwujących na oficjalnym koncie na Twitterze (@BTS_twt), pierwsze konto należące do koreaśkiego artysty, które sięgnęło ten kamień milowy. Pierwszego tweeta opublikowali 17. grudnia 2012 roku.

2010: Kiedy nazwa zepsołu "방탄소년단" po koreańsku lub "Bulletproof Boy Scouts" po angielsku została użyta po raz pierwszy w powiązaniu z gościnnym udziałem RM w piosence, byłych już członków wytwórni, 2AM.

60,000: Liczba fanów, którzy uczestniczyli w amerykańskim koncercie 2017 BTS Live Trilogy Episode III: The Wings Tour. Na całym świecie uczestniczyło w koncertach ponad 430,000 osób.

1,376,915: Ilość kopii bijącego rekordy albumu "Love Yourself: Her" sprzedanego przed końcem października 2017. Album wydano 18. września.

5,062,055: Ilość subskrybentów kanału BTS BANGTANTV na YouTube. Grupa opublikowała ponad 770 wideo. Konto ich wytwórni ibighit, na którym udostępniane są dodatkowe wideo ma natomiast 6,850,330 subskrypcji.

6,585,187: Ilość użtowników subskrybujących kanał BTS na V Live App.

500,000,000: Kwota w wonach (prawie $452,000/1,625,618 zł), którą BTS i ich wytwórnia Big Hit przeznaczy na kampanię UNICEF End Violence, jako część wspólnej kampanii Love Myself podjętej razem z organizacją.

2,191,316,417: Liczba wyświetleń koreańskich teledysków do oryginalnych piosenek, łącznie z wersjami choreograficznymi na kanale YouTube.

źródło: Forbes
pl trans. Setsu @ crushonyou