Już jakiś czas temu nastąpiła zmiana w tym, jak publika zaczęła postrzegać muzykę. Ludzie streamują, co przekształciło się w rynek muzyki cyfrowej, a w konsekwencji sprawiło, że tradycyjna branża muzyczna ucierpiała. Według Międzynarodowych Organizacji Przemysłu Muzycznego, zarobki za pośrednictwem muzyki cyfrowej znacznie przewyższyły zarobki fizycznych albumów.
Albumy również trendowały w tym przemyśle, więc rzadkością było, aby znaleźć takowy z milionem sprzedanych egzemplarzy. Lecz teraz BTS napisali całkiem nową historię. Ich najnowszy mini album Love Yourself: Her zawierający 11 utworów, sprzedał się w 1.2 milionach kopii w zaledwie 13 dni po jego wydaniu. Tym samym jest to pierwszy album od 2001 roku, który sprzedał się w milionie egzemplarzy.



To, co sprawia, że zespół jest wyjątkowy, to nie tylko członkowie potrafiący śpiewać, tańczyć, komponować i pisać piosenki. Ich fandom również zasługuje na ogromną uwagę, zwłaszcza ten poza Koreą. BTS, znani jako "Soil spoon" z małej wytwórni, bez dużych finansów czy mocy, wtargnęli w międzynarodowy rynek od początku. Rozwinęli własny kontent oraz bez przerwy komunikowali się z fanami przez social media. Ich wyjątkowość i unikalne podejście do wypromowania samych siebie, przyniosły im wielki sukces. Popularność zespołu jest ogromna, zwłaszcza w Ameryce. Nie tylko zdobyli nagrodę Top Social Artist na BBMA, ale również zostali uznani za najbardziej ulubionych i pożądanych artystów w US, jako jedyni twórcy z Azji. Prawdziwa wdzięczność należy się tym idolom, którzy z wysiłkiem pracują i ćwiczą dzień i noc. Cudownie jest widzieć ich pojawiających się w ogólnoświatowym rynku muzycznym.

source: dongA
eng trans: glitter_jk
pl trans: Emu @crushonyou