"Omawiając Billboard - Różnice między BTS a innymi artystami" 171010 | CRUSHONYOU
Album BTS -"Love Yourself 'HER'”- znalazł się na 7 miejscu notowania Billboard. Jest to dotychczasowo najwyższy wyniki azjatyckiego artysty. To jednak nie wszystko, ponieważ są jedynym koreańskim zespołem, którego wszystkie albumy (5), znalazły się na tej liście. BTS nie powstali, aby zawładnąć światowym rynkiem muzycznym. Nie rozwijali się pod skrzydłami dużej agencji. Oni po prostu wprowadzili nowe zasady do gry. Pierwszą jest to, że opowiadają własną, nieskopiowaną opowieść, a drugą, jest to, że wiedzą jak dobrze promować się i utrzymywać kontakt przez social media, które obecnie nie posiadają żadnych ograniczeń. Teledysk do 'DNA' w ciągu doby przekroczył 20 milionów wyświetleń, a w tym samym czasie na całym świecie publikowane były reakcje na to wyczekiwane nagranie. BTS nie należą do artystów, którzy wydają się nieosiągalni, wręcz przeciwnie, z chęcią dzielą się tym, co dzieje się w ich życiu, a fani entuzjastycznie odpowiadają na tę integrację.
Zadebiutowali w czerwcu 2013, będąc pełnymi ambicji, aby zmierzyć się z całym światem i przywrócić dawną wartość młodości. Ich piosenki opowiadały historie, z którymi codziennie mierzą się nastolatkowie, i ci, którzy dopiero wkraczają w świat dorosłości. Miłośnik hip-hopu -Pdogg i Rap Monster, stanowią podstawę i klucz teamu. J-hope i Suga dołączyli do nich, po przejściu przez przesłuchania. Później dopiero BigHit Entertainment stworzyło obecny skład zespołu, z ludzi pełnych pasji do muzyki. Niezwykłe jest to, że taki zespół składa się tylko z koreańskich członków. Podbijali oni rynek koreański krok po kroku. Zaczęli wszystko wygrywając nagrodę rookie, a następnie daesang w zeszłym roku. Stali się obiektem zainteresowania nie tylko na rynku krajowym, ale również światowym. W chwili wydania, album „Love Yourself 'HER'” znalazł się na wysokich miejscach w różnych notowaniach. Sprzedano również ponad 750 tys. kopii EP-ki. Należy podkreślić, że znaleźli się na pierwszym miejscu list iTunes w 73 krajach, w tym: USA, Kanada, Anglia, Niemcy, Australia, Belgia, Dania, Francja, Grecja, Irlandia i Austria. Wartym zauważenia, jest fakt, iż znaleźli się w angielskim notowaniu, które znane jest ze swojego konserwatywnego podejścia. Zespół otrzymał niesamowicie dobry odbiór, dzięki swoim zdolnościom i tzw. „powiewem świeżości” w muzyce, o czym mogą świadczyć jednoczesne figurowanie na angielskich i amerykańskich listach.
Zdecydowanym minusem BTS, było to, że nie startowali spod skrzydeł YG, SM lub JYP. Z czasem stało się to jednak ich tajną bronią. Ich wytwórnia - BigHit Entrtainment, została założona przez producenta muzycznego Bang Si-Hyuka. W tej niewielkiej, ale potężnej firmie 'nie ma nic, czego nie można zrobić". BigHit wierzy, że ich rolą jest wspieranie artystów, alby robili to, co kochają najbardziej. Nie ingerują, w to, w jakim kierunku (muzycznym) rozwijają się chłopcy, nie nakładają również cenzury na to, co publikują w social mediach. Nie zmuszają ich również do ślepego posłuszeństwa. Ta wytwórnia pozwala im być dokładnie "takimi, jacy są".
Strategia BigHit, nie jest jednak stworzona dla wszystkich. Jeżeli przestaną istnieć granice, artysta szybko może wywołać skandal. Właśnie z tego powodu duże agencje nakładają restrykcyjne przepisy na swoich podopiecznych. Na szczęście, BTS rozsądnie korzysta z wolności, na jaką pozwoliła im wytwórnia. Tworzą muzykę, która opowiada o problemach młodości, które w szczególności dotykają ich pokolenia.
Obecnie opowiadają nam historię o miłości. "Zrozumieliśmy, że aby pokochać drugiego człowieka, najpierw trzeba pokochać siebie samego" padło z ust BTS podczas prezentowania albumu. Stało się to myślą przewodnią tej EP-ki. Pierwszym wydanym utworem było 'DNA', które zawierało w sobie gwizdanie. Zaczynając od Hip-Hopu i będąc znanymi z bycia grupą tworzącą takie właśnie utwory, wraz z tym comebackiem zmienili swoje brzmienie. Wykorzystują brzmienie EDM w połączeniu z disco punkiem. Zamiast szybkiego rapu, można usłyszeć bardziej 'wyluzowane' i wolne partie. Wiadome już jest, że kroczą nową ścieżką w k-popie, zamiast wybrania starych i dobrze utartych szlaków. "Ten album, stanie się punktem zwrotnym dla BTS" mówi Rap Monster, który współtworzył większość utworów.
We wrześniu zespół wystąpił podczas jubileuszowego koncertu Seo Taji z okazji 25 lecia istnienia na rynku muzycznym. Wykonali oni wspólnie osiem utworów. Niektórzy członkowie rodzili się w czasach, kiedy Seo Taji and Boys byli na topie. Najmłodszy- Jungkook nazywa go swoim "ojcem", ponieważ między Seo a jego prawdziwym tatą jest tylko rok różnicy w wieku. Podczas koncertu, artysta ogłosił, że "nastała wasza era" po nadaniu im przydomku "Seo Taji and Sons". W historii muzyki koreańskiej Seo Taji jest naprawdę ważną postacią. Udowodnił, że muzyka będąc kulturą może również całkowicie zmieniać ludzki poglądy. Jego rewolucyjne podejście miało duży wpływ na grupy, które były formowane po nim. Jego starszy kolego z zespołu założył wytwórnię YG, zaczynając tym samym erę wielkoformatowych artystów. BigBang, PSY, 2NE1, pokazali, że koreańscy artyści mogą śmiało rywalizować z tymi, znanymi na całym świecie. Teraz jednak nastał czas BTS. Jest to coś zupełnie innego od tego, co widzieliśmy dotychczas. W przypadku 'Gangnam Style' PSY-a, najbardziej liczyły się wyświetlenia. Dla BTS najważniejsza jest komunikacja z odbiorcą. Zespół nieustannie robią to od czasu debiutu, przez Erę Szkolną i HYYH. Komunikacja z fanami w ich wydaniu, nie jest zwykłym wrzuceniem teledysku do sieci. Aby móc nawiązać kontakt w każdej chwili używają wszelkiego rodzaju social media. Więź z fanami jest równie ważną częścią ich życia, co tworzenie muzyki.
W maju zdobyli nagrodę Top Social Artis, podczas gali BBMA-s, przeszkadzając tym samym w zdobyciu szóstej z rzędu wygranej przez Justina Biebera. Pokonali również takie światowe gwiazdy jak Ariana Grande, czy Selena Gomez. Bycie 'social' znajduje się pomiędzy 'top' i 'artis'. Dla fanów oczywiste jest, że są oni jedną z najsłynniejszych grup na świecie, równie jak to, że są 'chłopcami z sąsiedztwa". Bez większego starania, czy treningu BTS mają w sobie DNA prawdziwych 'sociali'. Sięgając coraz dalej, są jednocześnie coraz bliżej. Właśnie tak oto nastała Era BTS.
source: Naver via Jiminishell
pl trans: MochiMon @crushonyou
Brak komentarzy
Prześlij komentarz