'Wywiad z zespołem kreatywnym BigHit Entertanment na temat artystycznego zamysłu grupy' 171008 | CRUSHONYOU
Bijąc kolejne światowe rekordy, BTS, jako pierwszy k-popowy zespół, którego album znalazł się w pierwszej dziesiątce listy Billboard200, można powiedzieć, że ich popularność jest napędzona nie tylko przez muzykę, ale i opowiadaną historię. Przepełnione symboliką opowieści, ukazane przez odpowiednio wystylizowane teledyski, image i występy uzupełniają muzykę tworzoną przez zespół, pogłębiają znaczenie słów i melodii piosenek.
W ciągu lat pracy z różnymi zespołami kreatywnymi to szczególnie przy współpracy z Lumpens, BTS stworzyć niesamowicie rozbudowane uniwersum z ich teledysków. Jako że zawiła historia opowiadana przez chłopaków wciąż skrywa wiele tajemnic, ekipa BigHit i członkowie zespołu kreatywnego znalazła kilka chwil, aby odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących wizualnych aspektów grupy.
Jak dużo wnoszą chłopaki, jeżeli chodzi o oprawę wizualną i tworzenie historii?
Członkowie zespołu, mają możliwość, aby dodać coś od siebie, w tych kwestiach zaraz po ustaleniu bazowego zarysu konceptu. Całość opowieści, stworzona jest tak, aby mogła odzwierciedlać naturę każdego z chłopaków zarówno w świecie rzeczywistym, jak i tym fikcyjnym. Aby stworzyć złożoną historię prowadzoną przez kolejne albumy, najlepszym sposobem jest pomoc i zaangażowanie wszystkich potrzebnych osób.
Stylizowane na filmy, długie teledyski stały się znakiem firmowym Lumpens, a przez obecną współpracę z BTS w serii nagrań „Love Yourself”, wygląda na to, że wkroczyliśmy w kolejną erę. Powiecie nam coś na ten temat?
To właśnie 'Miłość' jest głównym tematem kryjącym się za tą EP-ką, jednak chcieliśmy się bardziej skupić na tej przepełnionej pasją i uczuciem części miłości młodych ludzi, kiedy to czują, że są sobie przeznaczeni, jak w 'DNA'. Wszystko, co widzicie, w teledysku jest wizualnym odzwierciedleniem słów piosenki, za pośrednictwem grafiki komputerowej i efektów specjalnych.
„Love Yourself” ledwo co się rozpoczęło, a my mogliśmy już wiele zobaczyć: Highlight reel, plakaty z podwójnym znaczeniem, zapowiedź albumu – 'Serendipity'. Fani zawzięcie poszukiwali wskazówek, zwłaszcza jeżeli chodzi o kwiat smeraldo. Jakie zmiany zaszły w tej erze, porównując do poprzednich?
BTS zawsze stara się być na bieżąco z każdą zmianą w tym, co tworzymy: formą, motywem przewodnim, gatunkiem, długością… dosłownie ze wszystkim. To, co obecnie prezentujemy, niekoniecznie możemy nazwać zmianą, a raczej płynnym rozwojem historii ciągnącej się od najwcześniejszych er. Oczywiście, ciągle będziemy zawyżać sobie poprzeczkę przez tworzenie zupełnie nowych konceptów oraz najbardziej cenić sobie innowację w sposobie opowiadania, oraz kreatywność.
O czym mówi historia, którą podjęliście się opowiedzieć w serii 'Love Yourself'?
Miłość jest niezaprzeczalnie najważniejsza na świecie. Zmienia ludzi oraz znaczy dla nich naprawdę dużo. Kiedy chce się kochać i być kochanym, trzeba wiele przetrwać. Koniec końców okazuje się jednak,że aby kogoś obdarzyć szczerym uczuciem, najpierw trzeba pokochać samego siebie.
source: Billboard
pl trans: MochiMon @crushonyou
Brak komentarzy
Prześlij komentarz