Wczoraj (6.09) jedna ze stron medialnych napisała o osobie, która została skazana na więzienie za szantażowanie BTS.
Artykuł wspomniał jedynie, że nielegalne działania BigHitu miały miejsce podczas rzekomego wirusowego marketingu, lecz nie wyjaśnił sposobu jego wykorzystania, co spowodowało u ludzi wiele podejrzeń.

Godzinę później ta sama strona opublikowała wyjaśniający wywiad z prawnikiem BTS - Kimem Sunho.

"BH jest szczerą wytwórnią monitorowaną przez jedną z czterech firm księgowych. Wszystkie wydatki były opłacane w legalny sposób, dlatego też takie roszczenie wymaga szczególnej odmowy." powiedział Sunho, odrzucając wszelkie kontrowersje.

Mimo że padły wyjaśnienia ze strony BTS, powstał inny artykuł: "Nielegalny vs wirusowy marketing... Pytania o słuszność wygranej BTS w BBMA."

W ów artykule, reporterka argumentowała swoje zdanie słowami "Przez nielegalny marketing wytwórni są podejrzenia, że właśnie dzięki niemu BTS wygrali nagrodę Top Social Artist. W tej kategorii o zwycięstwie decydują głosy oddane na Twitterze, a BTS zebrali ich aż 300 milionów. Internauci zadają pytania na temat słuszności wygranej zespołu. Jeśli to prawda, że BTS sfałszowali głosy, powinni zwrócić trofeum."

Autorka wpisu uznała też, że BigHit zwrócił się do problematycznej agencji reklamowej dwa lata temu, lecz wciąż kwestionował wygraną Top Social Artist w 2017.

Fani BTS natychmiast zareagowali.
"Dlaczego pisząc o BBMA wyciągasz sprawę, która miała miejsce dwa lata temu?"
"Jeśli według ciebie nagrody na Billboardzie są tak łatwe do zdobycia, dlaczego inne duże wytwórnie nic nie zrobiły?"
"Myśli, że zdobycie 300 milionów głosów było dla nas takie łatwe."



W sierpniu ta sama reporterka udostępniła artykuł o tytule "Hanteo został ukarany za faworyzowanie BTS i przeprosił za bycie niesprawiedliwym", używając historii człowieka który twierdził, że był pracownikiem Hanteo. Dopiero po dziesięciu dniach poprawiła wpis mówiąc, że ów pracownik wcale nie powiedział takich słów.

Z tego powodu hashtag "(Media)_(Reporter)_Apologize" utworzony przez ARMY był trendem na Twitterze i zdobył ponad 100 milionów tweetów.

Nawet reporterka Billboardu - Tamara Herman - napisała na swoim Twitterze:


"Nominacje w Billboard Music Awards opierają się na kluczowych interakcjach fanów z muzyką, w tym też sprzedaży albumów i cyfrowych piosenek, emisji radiowych, trasach  i zaangażowaniu społecznym. Te pomiary są śledzone przez cały rok przez Billboard i partnerów, w tym Nielsen Music i Next Big Sound. Nagrody są oparte od osiemnastego marca 2016, do szesnastego marca 2017."

 Hashtagu "(Media)_(Reporter)_Apologize" używał także angielski tygodnik The Week, w którym również powstał artykuł:

"Pomimo werdyktu sądu, plotki o nielegalnej promocji BigHitu są wciąż rozpowszechniane na koreańskich stronach internetowych, prosto do wściekłych ARMYS."

Ironią jest fakt, że Billboard, Angielski magazyn i inne media stoją murem za BTS.

Właśnie w takich chwilach tekst piosenki BTS "Dope" nasuwa się sam: "Media i dorośli mówią, że nie mamy siły przebicia, traktują nas jak towar. Dlaczego skreślają nas, zanim podejmiemy jakąkolwiek próbę? To nasi wrogowie. Podnieście głowę, przejmując moją energię. Nie poddawaj się, nie jesteś sam."

source: Naver
eng trans: jiminshell
pl trans: Emu @crushonyou