(BTS pozujący do zdjęcia podczas gali BBMAs, która odbyła się
21 maja 2017 w T-Mobile Arena w Las Vegas)
Projekty biznesowe związane z BTS sprowadzają coraz więcej muzyki i fizycznych płyt CD do amerykańskich fanów 170901 | CRUSHONYOU
21 sierpnia pracownik Targetu prowadzący konto na twitterze należące
do tego handlowego giganta @AskTarget, stał się nieprawdopodobnie
popularny za sprawą k-popowego zespołu BTS.
Kiedy ten sensacyjny septet przygotowuje się do wydania albumu „Love
Yourself 'Her'” 18 września, pewien fan zapytał konto, czy mogą
sprowadzić albumy BTS, ponieważ „ amerykańscy fani chcą zamówić
je podczas przedsprzedaży” przed rozpoczęciem oficjalniej
sprzedaży w następnym miesiącu. Pracownik Targetu wykorzystując
nazwy dwóch piosenek zespołu odpowiedział w żartobliwy sposób
„ci Rozrywkowi chłopcy mają w sobie Ogień!
Udostępnimy twoją prośbę o dostarczenie ich albumów innym
kupującym. Dziękujemy za tweet z pytaniem!”, pozwalając kontu z
dość typową, niewielką aktywnością zdobyć tysiące retweetów
i polubień.
Okazuje się, że BTS i ich wysłuchiwali fanów na długo przed tym,
jak menadżer zajmujący się mediami społecznościowymi został
wciągnięty w tę dyskusję. 29 sierpnia zespół ogłosił, że po
raz pierwszy w Ameryce Północnej będzie można zamówić ich album
w przedsprzedaży na Amazonie. Cztery wersje albumu będą dostępne
jako zestaw, w którego skład wchodzi: płyta, photobook (100
stron), mini-book (20 stron), fotokarta, naklejki i wiele więcej.
„Jesteśmy podekscytowani naszym wzrostem na rynku w Stanach. Z
wielu powodów BTS i Amazon są dla nas idealnymi partnerami do
współpracy, jako że podzielają naszą wizję pod wieloma
względami”. Informuje Billboard seulska wytwórnia BTS-
BigHitEntertainment. „Od chwili udostępnienia linku jesteśmy
bardzo zadowoleni z reakcji dotyczący nowej zmiany dla BTS.
Wytwórnia pracowała nie tylko z Amazonem, lecz także z wieloma
innymi firmami, które pomogą w kontynuacji poszerzania zasięgu na
amerykańskim rynku”.
Źródła Billboard informują, że innym wariantem handlu
detalicznego jest The Orchard, filia Sony Musics, specjalizująca się
w marketingu i dystrybucji dla niezależnych artystów oraz wytwórni,
która będzie rozpowszechniać nadchodzącą płytę jako krajowe
wydanie dla amerykańskich sprzedawców detalicznych.
Jak zakłada umowa nad którą, według doniesień, pracowano przez
pół roku, The Orchard sprowadzi płyty z Korei i będzie je
sprzedawał z lokalnych hurtowni wszystkim detalistom chcącym mieć
je w magazynach w całej Ameryce, jak na przykład Target. Firma
przejmie również cyfrową dystrybucję poprzednich wydań. The
Oricon odmówiło jednak komentarza na ten temat dla tego artykułu.
Taka umowa wydaje się być opłacalna zarówno dla BTS jak i ich
partnerów. Według doniesień, nie tylko „Love Yourself 'Her'”
dostała się na listę bestsellerów Amazonu, ale i samo BTS ma
wiele własnych rekordów na k-popowych listach przebojów. Wydane w
październiku zeszłego roku 'Wings' stało się najlepiej
sprzedającym się i najwyżej notowanym k-popowym albumem na
Billboard 200 w chwili uzyskania 16000 sprzedanych kopii w pierwszym
tygodniu, z czego 11000 było sprzedane w tradycyjny sposób, a
prawdopodobnie wszystkie cyfrowo. W drugim tygodniu wynik wzrósł o
6000 kopii z czego 2000 był sprzedane w formie fizycznej. Od 2015
roku cztery różne albumy znajdowały się w notowaniach Billboard
200.
Mając wszystko zapięte na ostatni guzik, słynny ze swojej
żarliwości fandom - wygrał dla BTS nagrodę Top Social Artist na
gali BBMAs w tym roku – jest gotowy, na pomoc zespołowi w zdobyciu
jeszcze większego rozgłosu w kraju z nadchodzącą płytą. Ze
sprzedażą pod kontrolą możemy tylko gdybać nad tym, gdzie ta
niezwyciężona armia* pozwoli dojść chłopakom. Fani już rozpoczęli prosić
amerykańskie stacje radiowe o puszczanie piosenek BTS. Ameryko,
ostrzegaliśmy!
* (gra słowna z nazwą fandomu ARMY/przyp.tłum)
source: Billboard
pl trans: MochiMon @crushonyou
Brak komentarzy
Prześlij komentarz