(BTS pozuj膮cy do zdj臋cia podczas gali BBMAs, kt贸ra odby艂a si臋 21 maja 2017 w T-Mobile Arena w Las Vegas)

 Projekty biznesowe zwi膮zane z BTS sprowadzaj膮 coraz wi臋cej muzyki i fizycznych p艂yt CD do ameryka艅skich fan贸w 170901 | CRUSHONYOU


21 sierpnia pracownik Targetu prowadz膮cy konto na twitterze nale偶膮ce do tego handlowego giganta @AskTarget, sta艂 si臋 nieprawdopodobnie popularny za spraw膮 k-popowego zespo艂u BTS.

Kiedy ten sensacyjny septet przygotowuje si臋 do wydania albumu „Love Yourself 'Her'” 18 wrze艣nia, pewien fan zapyta艂 konto, czy mog膮 sprowadzi膰 albumy BTS, poniewa偶 „ ameryka艅scy fani chc膮 zam贸wi膰 je podczas przedsprzeda偶y” przed rozpocz臋ciem oficjalniej sprzeda偶y w nast臋pnym miesi膮cu. Pracownik Targetu wykorzystuj膮c nazwy dw贸ch piosenek zespo艂u odpowiedzia艂 w 偶artobliwy spos贸b „ci Rozrywkowi ch艂opcy maj膮 w sobie Ogie艅! Udost臋pnimy twoj膮 pro艣b臋 o dostarczenie ich album贸w innym kupuj膮cym. Dzi臋kujemy za tweet z pytaniem!”, pozwalaj膮c kontu z do艣膰 typow膮, niewielk膮 aktywno艣ci膮 zdoby膰 tysi膮ce retweet贸w i polubie艅.

Okazuje si臋, 偶e BTS i ich wys艂uchiwali fan贸w na d艂ugo przed tym, jak menad偶er zajmuj膮cy si臋 mediami spo艂eczno艣ciowymi zosta艂 wci膮gni臋ty w t臋 dyskusj臋. 29 sierpnia zesp贸艂 og艂osi艂, 偶e po raz pierwszy w Ameryce P贸艂nocnej b臋dzie mo偶na zam贸wi膰 ich album w przedsprzeda偶y na Amazonie. Cztery wersje albumu b臋d膮 dost臋pne jako zestaw, w kt贸rego sk艂ad wchodzi: p艂yta, photobook (100 stron), mini-book (20 stron), fotokarta, naklejki i wiele wi臋cej.

„Jeste艣my podekscytowani naszym wzrostem na rynku w Stanach. Z wielu powod贸w BTS i Amazon s膮 dla nas idealnymi partnerami do wsp贸艂pracy, jako 偶e podzielaj膮 nasz膮 wizj臋 pod wieloma wzgl臋dami”. Informuje Billboard seulska wytw贸rnia BTS- BigHitEntertainment. „Od chwili udost臋pnienia linku jeste艣my bardzo zadowoleni z reakcji dotycz膮cy nowej zmiany dla BTS. Wytw贸rnia pracowa艂a nie tylko z Amazonem, lecz tak偶e z wieloma innymi firmami, kt贸re pomog膮 w kontynuacji poszerzania zasi臋gu na ameryka艅skim rynku”.



殴r贸d艂a Billboard informuj膮, 偶e innym wariantem handlu detalicznego jest The Orchard, filia Sony Musics, specjalizuj膮ca si臋 w marketingu i dystrybucji dla niezale偶nych artyst贸w oraz wytw贸rni, kt贸ra b臋dzie rozpowszechnia膰 nadchodz膮c膮 p艂yt臋 jako krajowe wydanie dla ameryka艅skich sprzedawc贸w detalicznych.

Jak zak艂ada umowa nad kt贸r膮, wed艂ug doniesie艅, pracowano przez p贸艂 roku, The Orchard sprowadzi p艂yty z Korei i b臋dzie je sprzedawa艂 z lokalnych hurtowni wszystkim detalistom chc膮cym mie膰 je w magazynach w ca艂ej Ameryce, jak na przyk艂ad Target. Firma przejmie r贸wnie偶 cyfrow膮 dystrybucj臋 poprzednich wyda艅. The Oricon odm贸wi艂o jednak komentarza na ten temat dla tego artyku艂u.

Taka umowa wydaje si臋 by膰 op艂acalna zar贸wno dla BTS jak i ich partner贸w. Wed艂ug doniesie艅, nie tylko „Love Yourself 'Her'” dosta艂a si臋 na list臋 bestseller贸w Amazonu, ale i samo BTS ma wiele w艂asnych rekord贸w na k-popowych listach przeboj贸w. Wydane w pa藕dzierniku zesz艂ego roku 'Wings' sta艂o si臋 najlepiej sprzedaj膮cym si臋 i najwy偶ej notowanym k-popowym albumem na Billboard 200 w chwili uzyskania 16000 sprzedanych kopii w pierwszym tygodniu, z czego 11000 by艂o sprzedane w tradycyjny spos贸b, a prawdopodobnie wszystkie cyfrowo. W drugim tygodniu wynik wzr贸s艂 o 6000 kopii z czego 2000 by艂 sprzedane w formie fizycznej. Od 2015 roku cztery r贸偶ne albumy znajdowa艂y si臋 w notowaniach Billboard 200.

Maj膮c wszystko zapi臋te na ostatni guzik, s艂ynny ze swojej 偶arliwo艣ci fandom - wygra艂 dla BTS nagrod臋 Top Social Artist na gali BBMAs w tym roku – jest gotowy, na pomoc zespo艂owi w zdobyciu jeszcze wi臋kszego rozg艂osu w kraju z nadchodz膮c膮 p艂yt膮. Ze sprzeda偶膮 pod kontrol膮 mo偶emy tylko gdyba膰 nad tym, gdzie ta niezwyci臋偶ona armia* pozwoli doj艣膰 ch艂opakom. Fani ju偶 rozpocz臋li prosi膰 ameryka艅skie stacje radiowe o puszczanie piosenek BTS. Ameryko, ostrzegali艣my!  


* (gra s艂owna z nazw膮 fandomu ARMY/przyp.t艂um)


source: Billboard
pl trans: MochiMon @crushonyou