(BTS pozujący do zdjęcia podczas gali BBMAs, która odbyła się 21 maja 2017 w T-Mobile Arena w Las Vegas)

21 sierpnia pracownik Targetu prowadzący konto na twitterze należące do tego handlowego giganta @AskTarget, stał się nieprawdopodobnie popularny za sprawą k-popowego zespołu BTS.

Kiedy ten sensacyjny septet przygotowuje się do wydania albumu „Love Yourself 'Her'” 18 września, pewien fan zapytał konto, czy mogą sprowadzić albumy BTS, ponieważ „ amerykańscy fani chcą zamówić je podczas przedsprzedaży” przed rozpoczęciem oficjalniej sprzedaży w następnym miesiącu. Pracownik Targetu wykorzystując nazwy dwóch piosenek zespołu odpowiedział w żartobliwy sposób „ci Rozrywkowi chłopcy mają w sobie Ogień! Udostępnimy twoją prośbę o dostarczenie ich albumów innym kupującym. Dziękujemy za tweet z pytaniem!”, pozwalając kontu z dość typową, niewielką aktywnością zdobyć tysiące retweetów i polubień.

Okazuje się, że BTS i ich wysłuchiwali fanów na długo przed tym, jak menadżer zajmujący się mediami społecznościowymi został wciągnięty w tę dyskusję. 29 sierpnia zespół ogłosił, że po raz pierwszy w Ameryce Północnej będzie można zamówić ich album w przedsprzedaży na Amazonie. Cztery wersje albumu będą dostępne jako zestaw, w którego skład wchodzi: płyta, photobook (100 stron), mini-book (20 stron), fotokarta, naklejki i wiele więcej.

„Jesteśmy podekscytowani naszym wzrostem na rynku w Stanach. Z wielu powodów BTS i Amazon są dla nas idealnymi partnerami do współpracy, jako że podzielają naszą wizję pod wieloma względami”. Informuje Billboard seulska wytwórnia BTS- BigHitEntertainment. „Od chwili udostępnienia linku jesteśmy bardzo zadowoleni z reakcji dotyczący nowej zmiany dla BTS. Wytwórnia pracowała nie tylko z Amazonem, lecz także z wieloma innymi firmami, które pomogą w kontynuacji poszerzania zasięgu na amerykańskim rynku”.



Źródła Billboard informują, że innym wariantem handlu detalicznego jest The Orchard, filia Sony Musics, specjalizująca się w marketingu i dystrybucji dla niezależnych artystów oraz wytwórni, która będzie rozpowszechniać nadchodzącą płytę jako krajowe wydanie dla amerykańskich sprzedawców detalicznych.

Jak zakłada umowa nad którą, według doniesień, pracowano przez pół roku, The Orchard sprowadzi płyty z Korei i będzie je sprzedawał z lokalnych hurtowni wszystkim detalistom chcącym mieć je w magazynach w całej Ameryce, jak na przykład Target. Firma przejmie również cyfrową dystrybucję poprzednich wydań. The Oricon odmówiło jednak komentarza na ten temat dla tego artykułu.

Taka umowa wydaje się być opłacalna zarówno dla BTS jak i ich partnerów. Według doniesień, nie tylko „Love Yourself 'Her'” dostała się na listę bestsellerów Amazonu, ale i samo BTS ma wiele własnych rekordów na k-popowych listach przebojów. Wydane w październiku zeszłego roku 'Wings' stało się najlepiej sprzedającym się i najwyżej notowanym k-popowym albumem na Billboard 200 w chwili uzyskania 16000 sprzedanych kopii w pierwszym tygodniu, z czego 11000 było sprzedane w tradycyjny sposób, a prawdopodobnie wszystkie cyfrowo. W drugim tygodniu wynik wzrósł o 6000 kopii z czego 2000 był sprzedane w formie fizycznej. Od 2015 roku cztery różne albumy znajdowały się w notowaniach Billboard 200.

Mając wszystko zapięte na ostatni guzik, słynny ze swojej żarliwości fandom - wygrał dla BTS nagrodę Top Social Artist na gali BBMAs w tym roku – jest gotowy, na pomoc zespołowi w zdobyciu jeszcze większego rozgłosu w kraju z nadchodzącą płytą. Ze sprzedażą pod kontrolą możemy tylko gdybać nad tym, gdzie ta niezwyciężona armia* pozwoli dojść chłopakom. Fani już rozpoczęli prosić amerykańskie stacje radiowe o puszczanie piosenek BTS. Ameryko, ostrzegaliśmy!  


* (gra słowna z nazwą fandomu ARMY/przyp.tłum)


source: Billboard
pl trans: MochiMon @crushonyou